“فرزادجونعلی وند” ضمن اعلام این خبر گفت: برد کنترل کمپرسورهای هوادهی درافت تیوپ نیروگاه اول دچار اشکال شد که به دلیل نبود امکانات فنی و نرم افزاری و هم چنین کمیاب بودن قطعه یدکی در داخل کشور و وجود تحریم های ظالمانه خارجی،در بررسی های اولیه امکان تامین و تعمیر آن وجود نداشت.

وی افزود: برای رفع این مشکل،جلسات کارشناسی مختلفی با حضور متخصصین و مهندسین شاغل در سد و نیروگاه شهید عباسپور برگزار کردیم که پس از بررسی های لازم جایگزینی کنترلر ایرانی در دستور کار قرار گرفت.

جونعلی وند گفت: با جایگزینی این قطعه ساخت ایران و هماهنگ کردن کنترلر فوق با سیستم کمپرسور شرکت آلمانی (سازنده قبلی) با دانش بومی و همت داخلی پس از ۲۰ سال موفق به راه اندازی و در سرویس قرار گرفتن این کمپرسورها شدیم و با این عملیات این مشکل اساسی به صورت کامل برطرف گردید.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور در ادامه گفت: نبود کمپرسورهای هوادهی درافت تیوپ باعث ضربات شدید به رانرهای توربین های نیروگاه اول سد شهید عباسپور می گردید.

جونعلی وند در پایان گفت: با خودباوری و اتکا به توان داخلی با انجام این عملیات توانستیم حداقل ۱۰ هزار دلار برای هر واحد صرفه جویی ارزی کنیم.