رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی «آرامش نیشکر هفت‌تپه» و «رضایت کارگران» را حاصل «واگذاری هوشمندانه» به هفت طرح دانست و بر حمایت این کمیسیون از مدیریت شرکت توسعه نیشکر تاکید کرد.

ولی اسماعیلی پنج‌شنبه (۲۳ دی‌ماه) به همراه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین، از کشت و صنعت هفت‌تپه بازدید کرد و در جریان آخرین روند بازسازی این شرکت پس از واگذاری، قرار گرفت.

هفت‌تپه مهیای بازگشت به دوران طلایی است

در این بازدید، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور بازگشت هفت‌تپه به ریل تولید ارائه داد و خواستار استمرار حمایت‌ها و کمک‌های سران قوا برای رونق تولید در این شرکت شد.

دکتر عبدعلی ناصری تاکید کرد که امروز با نقش‌آفرینی و همدلی کارگران، نفسی تازه در کالبد هفت‌تپه دمیده شده و با احیای اراضی نیشکر و اورهال کارخانه شکر، هفت‌تپه مهیای بازگشت به دوران طلایی است.

قدردانی از ثبات و آرامش هفت‌تپه

در ادامه، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از ثبات ایجاد شده در این شرکت، بیان داشت که با تغییرات صورت گرفته آرامش در کارخانه نیشکر هفت‌تپه برقرار شده و کارگران مشغول کار و تولید هستند.

اسماعیلی ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با کارگران، بر پیگیری مطالبات و خواسته‌های آن‌ها تاکید کرد.

رضایت کارگران از مدیریت شرکت توسعه نیشکر

در این دیدار، کارگران هفت‌تپه از پرداخت مطالبات معوقه، بروز شدن حقوق‌ها و توجه به امور رفاهی ابراز رضایت کردند و خواستار حمایت کمیسیون اجتماعی مجلس از مدیریت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و واگذاری کامل هفت‌تپه به این شرکت شدند.

واگذاری هفت‌تپه به شستا تکذیب شد

در این بازدید، نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی نیز شایعه واگذاری هفت‌تپه به شستا را تکذیب کرد و گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اجازه نمی‌دهد هفت‌تپه، که اکنون به آرامش رسیده، به شستا واگذار شود.

کعب عمیر با تقدیر از مدیریت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در پیگیری رفع مشکلات هفت‌تپه، افزود: شرکت توسعه نیشکر از زمان قبول مسئولیت هفت‌تپه، عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته است آرامش و ثبات کار و تولید را در این شرکت نیشکری حاکم کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از پیگیری مطالبات هفت‌تپه خبر داد و تاکید کرد که کمیسیون اجتماعی مجلس در تلاش است تا موضوع هفت‌تپه و ادامه روند فعالیت آن زیر نظر شرکت توسعه نیشکر را در نشست سران قوا مطرح تا نگرانی کارکنان این مجموعه مبنی بر واگذاری هفت‌تپه به شرکت شستا برطرف شود.

بر اساس این گزارش، اعضای کميسيون اجتماعی مجلس در پایان این بازدید، از تلاش‌های دکتر ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر، مدیران و کارکنان نیشکر هفت‌تپه قدردانی کردند و بر پیگیری تسهیل و تسریع در واگذاری قطعی این شرکت به شرکت توسعه نیشکر تاکید نمودند.

باواگذاری هفت‌تپه به هفت‌طرح توسعه نیشکر از ۱۸ مهرماه سال جاری، نه تنها حقوق‌های معوقه کارگران پرداخت شد، بلکه حقوق‌ها به روز و کارگران زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و این شرکت پس از یک دوره اعتراضات طولانی، به چرخه تولید بازگشت.

بازگشت شرکت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بارقه امید را در کارگران ایجاد کرده و در حال حاضر در کنار فعالیت صنایع پایین دستی، عملیات اورهال و بازسازی کارخانه شکر نیز به اتمام رسیده و این شرکت همزمان با برداشت نیشکر، آماده تولید شکر است.