علیرضا دانشی شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی با مجموعه مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که در محل شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه شرکت های نفتی کشور به دلیل برخی دیدگاه‌های مدیریتی خاص طی سال های گذشته به چند تکه تبدیل شدند که این امر باعث ایجاد ضعف‌هایی شده است.

وی بیان‌داشت: به‌همین منظور برای اینکه بتوان بخشی از این ضعف‌ها جبران شود باید تعامل و همکاری‌های مشترک بین بخشی تقویت شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه همکاری بین بخشی شرکت‌های نفتی منطقه و بکارگیری ظرفیت‌های موجود در راستای بهبود عملکرد و اهداف اقتصادی کشور ضروری است گفت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین شرکت نفت و گاز اروندان شیوه نامه‌های همکاری تدوین خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری مشترک بین این شرکت همچنین شرکت نفت و گاز اروندان را انجام فعالیت‌های پژوهشی دانست و گفت: بر اساس علوم مخازنی، نزدیک به هفت نوع تله نفتی در دنیا وجود دارد اما تاکنون در ایران بر روی سه نوع از این تله‌ها کار مطالعاتی صورت گرفته است.

دانشی اضافه‌کرد: برای ورود به این بخش از همکاری‌های مشترک، نیاز است که در قالب کمیته‌های کارشناسی، برنامه‌ریزی منسجمی بین این شرکت‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: انتقال نفت (از طریق خطوط) یکی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک محسوب می‌شود که به افزایش بهره‌وری و شتاب در تولید منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه ظرفیت واحدهای تعمیراتی، آزمایشگاهی، بازرسی فنی این شرکت در اختیار شرکت نفت و گاز اروندان خواهد بود گفت: این ظرفیت‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی و سازمانی باید با تعامل و همکاری بین بخشی مورد استفاده قرار گیرند.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت و حفاری خوزستان از ۱۷ تا ۲۰ بهمن امسال در اهواز اشاره کرد و گفت: به دعوت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، فعالان صنعت نفت برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که فرصتی مناسب برای ارائه توانمندی‌های کشور در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی خواهد بود.

دانشی اضافه‌کرد: همچنین ایجاد یک نمایشگاه دائم و کاربردی ویژه صنعت نفت کشور در محدوده منطقه آزاد اروند در مجاروت با کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس باید در برنامه‌های کاری روابط عمومی شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب و نفت و گاز اروندان قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه تخصصی صنعت نفت و حفاری خوزستان، با رویکرد بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از ساخت داخل و صنایع بومی از ۱۷ تا ۲۰ بهمن امسال در اهواز برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه افزون بر شرکت‌های نفتی، سازندگان داخلی ازجمله اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و استان خوزستان، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و نهادهای مرتبط با ساخت و تامین کالای صنعت نفت حضور خواهند داشت.