در دیدار مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز بر گسترش ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید شد.

مدیرعامل شرکت توسعه‌ نیشکر و صنایع جانبی در این دیدار ارتباط صنعت و دانشگاه را مهم دانست و بر استفاده از توان علمی دانشگاه شهید چمران اهواز برای افزایش بهره‌وری تولید تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در صنعت توسعه نیشکر مورد توجه قرار گرفته است و اخیرا هم در کنار تفاهم‌نامه‌های علمی مختلف، چندین مرکز جوار کارگاهی و مهارت‌آموزی صنعت با حضور اساتید دانشگاهی در واحدهای نیشکری تاسیس شده است.

دکتر عبدعلی ناصری در ادامه به ظرفیت‌های صنعت نیشکر اشاره کرد و خواستار همکاری اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با این صنعت شد.

به کارگیری ظرفیت علمی دانشگاه در صنعت نیشکر

به گفته مدیرعامل توسعه نیشکر، ظرفیت‌های علمی این دانشگاه می‌تواند در حوزه‌های مختلف زیست‌محیطی و صنعتی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کمک کند.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط ویژه کشور و ضرورت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، لازم است در صنعت نیشکر از توان نخبگان دانشگاهی برای افزایش بهر‌وری تولید و استفاده از روش‌های نوین بهره گرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه‌ نیشکر و صنایع جانبی با تقدیر از آمادگی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز برای مشارکت در اجرای پروژه‌های پژوهشی موردنیاز شرکت توسعه‌ نیشکر و صنایع جانبی، گفت: در آینده‌ نزدیک و پس از نیازسنجی، مسائل و مشکلات این شرکت با مشارکت دانشگاه شهید چمران اهواز در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و پروژه‌های پژوهشی پیشنهاد خواهد شد و اطمینان دارم با سرمایه‌ی علمی این دانشگاه روند رفع موانع و توسعه‌ی شرکت در مسیر بهتری قرار خواهد گرفت.

شرکت توسعه نیشکر با دارا بودن هشت کشت و صنعت و صنایع پایین دستی متعدد و همچنین برخورداری از دو حوزه بزرگ صنعت و کشاورزی، فرصت‌های متعددی را برای حضور جامعه دانشگاهی و استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های آنان فراهم کرده است.

ضرورت بهره‌گیری از توان علمی دانشگاهیان در تدوین برنامه‌های راهبردی

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست بر ضرورت بهره‌گیری از توان علمی دانشگاهیان در تدوین برنامه‌های راهبردی استان تأکید کرد.

دکتر علی‌محمد آخوندعلی در این نشست با اشاره به مسئولیت دانشگاه در قبال جامعه، گفت: یکی از اهداف مهم دانشگاه تأثیرگذاری در جامعه و کمک به حل مشکلات حوزه صنعت است و با توجه به انگیزه دانشگاهیان برای ورود به عرصه‌های مختلف اجتماعی و صنعتی لازم است مسئولان استانی بسترهای لازم را برای گسترش فعالیت‌های جامعه‌محور اعضای هئیت‌علمی این دانشگاه فراهم کنند.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: در حال حاضر بیش از ۱۷ مرکز تحقیقاتی و چهار قطب علمی در این دانشگاه فعالیت دارد که توانسته‌اند با انجام پژوهش‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف به جامعه و صنعت خدمات‌رسانی کنند.

آخوندعلی گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز آمادگی لازم را برای انعقاد تفاهم‌نامه و هرگونه همکاری با شرکت توسعه‌ی نیشکر و صنایع جانبی در بخش‌های آموزشی و پژوهشی دارد.