نوزدهمین همایش تعالی سازمانی با موضوع تعالی و نوآوری پایدار سازمانی و نوزدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی با اهدای تقدیرنامه سه ستاره به شرکت‌های ایده‌پردازان صنعت فولاد و مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب و صنعت فولاد شادگان و گواهی تعهد به تعالی به شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد برگزار شد.
نوزدهمین همایش تعالی سازمانی سوم اسفند ماه ۱۴۰۰ با حضور محسن صالحی‌نیا رئیس هیات عامل ایدرو، ابوالفضل کیانی‌بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، میرسامان پیشوایی رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران و جمعی از مدیران شرکت‌های فعال عرصه‌ی صنعت و تولید در ساختمان سازمان مدیریت صنعتی تهران برگزار شد و از برگزیدگان نوزدهمین جایزه ملی تعالی سازمانی با اهدای تقدیرنامه و گواهی تعهد به تعالی تقدیر شد.
در ابتدای همایش حمید‌رضا بابایی‌مسلمان دبیر نوزدهمین همایش تعالی سازمانی، با بیان اینکه دامنه شمول تعالی سازمانی در حوزه های ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی است، افزود: تندیس زرین، تندیس سیمین، تندیس بلورین و تقدیرنامه برای تعالی سازمانی و گواهی تعهد به تعالی سازمانی، ۵ جوایز تعالی سازمانی در این دوره‌ها بوده است.
در ادامه محمدرضا بابایی مدیر مرکز تعالی سازمانی شرایط کرونایی را دلیل ارزیابی مجازی  همایش تعالی سازمانی اعلام کرد و افزود: جایزه ملی تعالی سازمانی از سال ۸۲ و با هدف ایجاد فضای رقابتی در تعالی سازمان‌ها، ایجاد زمینه تبادل اطلاعات موفق و الگوبرداری دیگر سازمان ها ایجاد شده است.
سپس محسن صالحی‌نیا معاون وزیر و رئیس ایدرو، با بیان اینکه کسب و کارهای نوآور بر پایه سه مقوله‌ی منافع اقتصادی، اجتماعی و زیست‌ محیطی استوار هستند، افزود: نوآوری سازمانی مقوله‌ای اکتسابی است و با آموزش ارتقا می‌یابد. سازمان‌ها باید برای حرکت در مسیر رشد و تعالی در این مسیر گام بردارند.
ابوالفضل کیانی‌بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی دیگر سخنران مراسم گفت: در دنیای کسب ‌و کار، نوآوری‌ها بیشتر از جنس خدمت‌افزایی و پایدار خواهد بود. به نحوی که محصول سنتی یا محصول ناشی از نوآوری تدریجی به اضافه نوآوری در خدمات منجر به خدمت افزایی می‌شود. نوآوری های پایدار باید در فرهنگ شرکت گنجانده شود. برخلاف نوآوری‌های سنتی که بیشتر در یک بخش یا واحد تحقیق و توسعه جداگانه انجام می‌شوند، نوآوری‌های پایدار زمانی موفق‌تر خواهند بود که عمیقاً در فرهنگ شرکت تعبیه شده باشند. در نوآوری پایدار، انجام همان کارها به‌گونه‌ای کارآمدتر و با صرف منابع کمتر و حداقل اثرات زیست‌محیطی امکان پذیر است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: پایداری در قلب مدل EFQM جای دارد و سازمان در کنار خلق و ارائه ارزش پیشنهادی پایدار برای ذینفعان خود و البته در اغلب موارد مشتریان، باید وظیفه توجه و مراقبت از اکوسیستمی که در آن فعالیت میکند را نیز عهده‌دار شود. البته که ارائه ارزش پیشنهادی و ارتقای عملکرد برای هر سازمانی اهمیت بسیاری دارد، اما این به تنهایی کافی نیست و شرایط اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی اکوسیستمی که سازمان در آن فعالیت می کند نیز باید به طور جدی در نظر گرفته شود.
در ادامه‌ی مراسم میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، فوری ترین مسئله ای کشور را بهبود وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار دانست و اظهار داشت: اگر نتوانیم در چندسال آینده این بهبود را ایجاد کنیم، تبعات آن نه تنها برای ما بلکه برای نسل‌های آینده نیز باقی خواهد بود. باید از منابع در دسترس خود به نحوه احسن استفاده کنیم. در ۱۰ سال گذشته متوسط رشد اقتصادی ما نیم درصد بوده است، در حالی که متوسط رشد بهره وری طی این مدت منفی یک درصد بوده است. در طول برنامه پنجم توسعه متوسط رشد بهره‌وری ما منفی ۱.۲ و در طول برنامه ششم توسعه منفی ۰.۳ درصد بوده است. در بخش خدمات، صنعت و معدن، نفت و گاز متوسط رشد بهره‌وری ما منفی بوده است و تنها حوزه‌ای که طی ۱۰ سال گذشته متوسط بهره‌وری مثبت داشته بخش کشاورزی بوده است.
 در پایان مراسم از شرکت‌های ایده پردازان صنعت فولاد و مهندسین  مشاور پیشگامان فولاد جنوب و صنعت فولاد شادگان با اهدای تقدیرنامه سه ستاره و شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد با اهدای گواهی تعهد به تعالی تقدیر شد.