مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان از حضور نیروهای جهادی در قالب ۱۵ هزار نفر روز کار برای خدمت رسانی به مردم به ویژه مردم مناطق محروم در ایام نوروز در سطح استان خبر داد.

سرهنگ یونس زبیدی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اردوی نورزی جهادگران در راستای محرومیت زدایی همزمان با سراسر کشور در طرح بهار_ خدمت آغاز عزیمت نیروهای جهادی به مناطق محروم در نوروز ۱۴۰۱ گفت: قرارگاه های جهادی در خوزستان با محوریت بسیج سازندگی ۴ قرارگاه فرعی که هرکدام چند شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد و یک قرارگاه مرکزی برای جهادگران میهمان از سایر استان ها تشکیل شده است.

سرهنگ زبیدی عنوان داشت: در این قرارگاه ها نیروهای جهادگر در قالب ۱۵۰ گروه از ۲۵ اسفند ماه اردوی جهادی نوروزی خود را آغاز می کنند.

وی به عرصه هایی که نیروهای جهادی قصد خدمت رسانی به مردم مناطق محروم در سطح استان را دارند تاکید کرد و گفت: گروه های جهادی در عرصه بسیج آبرسانی، مبارزه با ریزگردها و نهال کاری، بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا، ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد، احداث ۲۰ مدرسه در مناطق محروم و روستاها برای جایگزینی مدارس سنگی، ویزیت و درمان رایگان بیماران و ساخت مسجد و انجام کارهای فرهنگی در روستاهای اندیکا اقدام خواهند داشت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در ادامه عنوان کرد: گروه های جهادی از دل مردم برای خدمت به مردم برخاسته اند، گروه های جهادی بسیج محلات، بسیج طلاب، بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی و دیگر اقشار بسیج از اواخر اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی تعطیلات خود را در کنار مردم مناطق محروم و برای خدمت رسانی به هم نوعان خود می گذرانند.

 

سرهنگ زبیدی گفت: مناطق هدف خدمات جهادی مناطق محروم سطح استان، مناطق زلزله زده اندیکا، مناطق محروم و سیل زده، شهرستان ها و روستاهای که با تنش آبی مواجه هستند و مناطق دور دست و صعب العبور که خدمات درمانی در دسترس ندارند است.