مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از آخرین روند احداث پروژه تغلیظ ویناس به روش تبخیر مصنوعی در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به عنوان یک پروژه سبز دوستدار محیط‌زیست و مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدعلی ناصری سه‌شنبه (۹ فرودین ماه)، در این بازدید با اشاره به پیشرفت اجرایی مناسب این پروژه و رو به اتمام بودن آن تاکید کرد که اجرای این پروژه در زمینی به مساحت یک هکتار در راستای تحقق دغدغه‌ها و تعهدات محیط‌زیستی شرکت رازی صورت می‌گیرد.
وی به دیگر اقدامات شرکت رازی در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت، پیش از این، با بازيابی و مصرف دی‌اكسيد كربن توليد شده در اين كارخانجات از مصرف سوخت‌های فسيلی يا مواد معدنی برای توليد اين گاز جلوگيری شده و به ميزان قابل توجهی از نشر گازهای گلخانه‌ای و حفظ محيط‌زيست کمک شده است.
مهندس شهرام فرحمند مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی نیز ضمن همراهی دکتر ناصری و مدیران مجموعه نیشکر و اعضای هیئت مدیره شرکت در این بازدید، گزارشی از روند فعالیت این پروژه ارائه داد.
آغاز به کار کارخانه تغلیظ ویناس در شرکت خميرمايه و الكل رازی وابسته به شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبی در آینده نزدیک، نقش مهمی در جلوگیری از انتشار بوی پساب کارخانه الکل ایفا می‌کند.