علی خانی در این نشست که با حضور اعضای هیأت مدیره، معاونین این سازمان و روسای دانشگاه های منطقه برگزار شد؛ با بیان اینکه سالهاست شهرستان های آبادان و خرمشهر در زمینه های مختلف از استعدادهای فراوانی بهره مند بوده اند، اظهار داشت: این استعدادها توانستند در منطقه فرهنگی را ایجاد و بنیان کنند که باعث رقم خوردن اتفاقات خوب و خوشایندی در سال های نسبتا دور شده بود و امروز نیز تا حدودی می توانیم اثرات آنها را لمس کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون دنیا نیز در حال حرکت و طی این مسیر است، اذعان داشت: اگر ما از این ریل و مسیر بازبمانیم؛ قطعا در بازار جهانی نمی توانیم رقابت لازم را داشته باشیم و از قافله اقتصاد عقب خواهیم ماند.

این مقام مسئول در ادامه به ظرفیت بزرگ علمی موجود در منطقه نظیر موسسات، دانشکده ها و دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: امروز همه حاضرین در این نشست با یک دغدغه مشترک و هم افزایی تلاش داریم آینده منطقه را مبتنی بر دانش و علم ترسیم نماییم.

او دیدگاه مدیرعامل و هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند را بر هم افزایی و حرکت به سمت اقتصاددانش بنیان عنوان کرد و گفت: سالهاست که عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه در منطقه و انفعال سازمان منطقه آزاد اروند در این حوزه، مانع از این شده که بتوانیم ثمرات آن را در صنعت، اقتصاد، رشد و توسعه تجارت در منطقه مشاهده کنیم؛ اما به یاری خدا امیدواریم این جلسه شروعی برای اتفاقات خوب در آینده نزدیک باشد.

عضو هیأت مدیره و معان سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پایان، تصریح کرد: طی مذاکراتی که با پارک علم و فناوری استان داشته ایم؛ اعلام آمادگی کردند طرح کارخانه علم و فناوری را با سرمایه گذاری صندوق ها و کمک های دولتی در منطقه آزاد اروند اجرا نمایند.