“محسن سعادت فر” با اشاره به ضرورت تامین مستمر آب آشامیدنی شهرهای پائین دست گفت: عملیات تعمیر چندین نقطه شامل ترمیم شکستگی ها، جلوگیری از فرار آب وتثبیت بدنه کانال و جاده نظارت در حد فاصل کیلومتر ۱۰۳ تا ۵۰۰+۱۰۴ از ساعت ۴ صبح سه شنبه ۳۰ فروردین ماه آغاز و با بسیج کلیه امکانات در طی ۸ ساعت کار مداوم پایان پذیرفت.

به گفته وی در این عملیات ضربتی ۳ دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر، ۵ دستگاه کمپرسی،۲ دستگاه تراک میکسر(کامیون مخلوط کن بتن) و دو دستگاه تانکر آب رسان و کمر شکن بکار گرفته شد.

سعادت فر حجم عملیات خاکبرداری، شفته ریزی و بتن ریزی در محل های ترمیم شده را بیش از ۱۰۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: در برخی از نقاط بحرانی یاد شده، هر دو بدنه جانبی کانال دچار تخریب شده بود و قطع آب در قطعات بالادست این نقاط جهت تعمیر اساسی از اهمیت بالائی برخوردار بود.

وی هم اکنون شرایط انتقال آب به ایستگاه پمپاژ ام الدبس را عادی توصیف کرد و افزود: به منظور افزایش کیفیت کار، با هماهنگی دو معاونت شبکه های آبیاری و زهکشی و آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، امکان قطع چند ساعته آب فراهم شد.

ایستگاه پمپاژ ام الدبس در دشت آزادگان بخش مهمی از طرح آبرسانی غدیر است که با هدف تامین آب آشامیدنی کلان شهر اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان، دارخوین و شادگان و تمامی روستا‌های مسیر آن در حال بهره برداری است.

کانال اصلی پای پل به طول ۱۰۷ کیلومتر وظیفه انتقال آب از سد تنظیمی انحرافی کرخه به دشت های پای پل و نیز تامین آب ایستگاه پمپاژ ام الدبس را به عهده دارد.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.