مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: ساماندهی نیروی انسانی موجود مهمترین برنامه این شرکت در حوزه مدیریت منابع انسانی است.

 مهندس علیرضا دانشی شامگاه دوشنبه(۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) در دیدار صمیمی با کارکنان مجتمع بهره‌برداری شماره ۲ اهواز اظهار داشت: در نظر داریم بسیاری از کارهایی را که در دوران گذشته باید انجام می‌شد انجام دهیم که از جمله آنها رسیدگی به مسائل نیروی انسانی است و در این راستا نگاه‌مان ساماندهی نیروی انسانی موجود است.

وی افزود: هم اکنون سه چهارم نیروی انسانی در مناطق نفتخیز جنوب از نیروهای ارکان ثالث تشکیل شده‌اند که بسیاری از آنها پایش و به نیروهای رسمی تبدیل وضعیت شده و علاوه بر آن ۱۵۰۰ نیروی گروه الف دانشگاه نیز جذب شده‌اند.

مهندس دانشی ادامه داد: جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون نیز صورت خواهد گرفت و در این جذب توجه ما به نیروهای بومی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم که آموزشگاه‌ها حرفه‌ای دوباره فعال شوند هرچند که به شکل سابق نمی‌توانیم آموزش و جذب نیرو داشته باشیم اما می‌توانیم نیروهای ارکان ثالث را آنالیز نموده و با برگزاری دوره‌های تخصصی و با کمک اداره مهندسی ساختار و بهره‌وری وضعیت نیروی انسانی را در بخش سمت‌های سازمانی و ساختاری اصلاح و بر اساس علم مدیریت سازمانی نیروی انسانی را ارتقاء دهیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه واحدهای عملیاتی بیان داشت: مناطق عملیاتی با وضعیت مطلوب فاصله دارند هرچند که در سال‌های گذشته فرصت‌ها را از دست داده‌ایم اما برای احیای این فرصت‌ها باید قدم های بزرگی را برداریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به نامگذاری امسال به نام «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: توجه به مسئله دانش بنیان قطعاً در سرلوحه کارهای ما قرار دارد و محل ظهور و بروز آن در مناطق عملیاتی است و این نگاه در مدیریت فعلی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت شکل گرفته است.

مهندس دانشی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کارهای بزرگ انجام بدهیم باید به شعارها عمل کنیم و در این راستا خودکفایی، توجه به دانش و حضور در مرزهای دانش در هر عرصه‌ای می‌تواند فرصت‌های طلایی برای ما ایجاد نموده و تهدیدها را به یک فرصت بی نظیر تبدیل کند.

وی گفت: در دوره جدید مدیریت وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بر اساس نظرات کارشناسی تصمیم‌گیری‌ می‌شود که از این رهاورد توانسته‌ایم اعتبارات خوبی برای مناطق نفتخیز جنوب جذب کنیم و این اعتبار صرف بازسازی و برطرف کردن نیازهای عملیاتی خواهد شد.

مهندس دانشی در پایان با ابراز خرسندی از حضور در ضیافت افطار کارکنان عملیاتی اظهار داشت: حضور در میان کارکنان عملیاتی برای تشکر از تلاش‌های آنها است و همکاران ما در تأسیسات بدانند با کمک شماست که می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

شایان ذکر است در این نشست صمیمی که در موعد افطار برگزار شد کارکنان واحد شماره۲ اهواز به بیان نظرات و مسائل خود پرداختند.