مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به مقدار آبی که داریم و طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم اولویت ما بر روی آب شرب است و از آن باید مراقبت کنیم.

عباس صدریان فر در گردهمایی مدیریت خشکسالی که ۱۰ اردیبهشت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما بر این باوریم که هرچه با مردم شفاف باشیم مسائل به راحتی حل می شود و برای حل این مسائل از مردم کمک می گیریم.

وی افزود: ما در تلاش هستیم که اتفاقاتی که در گذشته در زمینه آب استان رخ داده است تکرار نشود و قطعا با شفافیت و رویکردی صادقانه همه مسائل حل می شوند.

صدریان فر تصریح کرد: می خواهم واقعیتی را عرض کنم و این است که به تصور ما استان های شمالی پر آب کشور هستند اما به این صورت نیست در آن مناطق نیز تنش وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان  کرد: ما همه تلاش خود را می کنیم که این اتفاقات را پشت سر بگذاریم و در سال های آینده دچار چنین مشکلاتی نشویم.

وی اظهار کرد: با توجه به مقدار آبی که داریم و طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم اولویت ما بر روی آب شرب است و از آن باید مراقبت کنیم.

صدریان فر ادامه داد: حتی بخشی از آن را به ماه های سال آینده اختصاص دهیم که اگر احیانا سال آبی آینده که از پاییز شروع می شود شرایط بارندگی نرمال نداشتیم و با مشکل رو به رو شدیم، مقداری ذخیره سازی داشته باشیم که بتوانیم آن ماه ها را نیز پوشش دهیم.

وی افزود: تصمیمات در خصوص آب استان قائم به فرد و یا یک دستگاه نیست تصمیمات فرا بخشی است و حداقل ۲۰ دستگاه اجرایی در زمینه برنامه ریزی منابع و مصارف دخالت دارند و چه در شورای حفاظت کیفی یا شورای کشاورزی تصمیم گیری می کنند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر در خصوص کرخه تنها تمرکز بر روی شرب است و در این بین یک کشاورز یک پمپ زائد برداشت آب داشته باشد به معنی از بین رفتن آب یک روستا و یا از بین رفتن ۱۰ تا ۱۵ عدد دام سنگین است.

همچنین در این گردهمایی، مرادی معاون دادستان اهواز اظهار کرد: در حال حاضر اولویت مسؤلین تامین آب شرب و جلوگیری از خشک شدن نخیلات پایین دست است.

وی افزود: ما در هرجا در کارها مردم را مشارکت دادیم همکاری خوبی بین مردم و مسؤلین انجام شد. به هر حال درآمدبخش اعظم مردم خوزستا از راه کشاورزی است.

مرادی تصریح کرد: زمانی که به یک کشاورز گفته شود که شما حق کشت ندارید باید برنامه ای برای کشاورز ارایه شود و یا محصولی جایگزین شود و از همه مهمتر اگر وعده به کشاورز در خصوص جبران خسارت داده شود باید عملی شود.