مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اهتمام جدی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به مسئولیت اجتماعی گفت: در دوره فعلی هیچ پروژ‌ه‌ای را بدون داشتن پیوست مسئولیت اجتماعی امضا نخواهد شد.

در این جلسه که روز دوشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) باحضور مهندس علیرضا دانشی به‌­عنوان میهمان پنجاهمین جلسه شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار داشت: مناطق نفتخیز جنوب با تمام توان و مقدورات خود، تمام قد در خدمت شهرداری و شورای شهر برای توسعه هرچه بهتر شهر اهواز خواهد بود.

وی افزود: هرکاری که بتوانیم برای مردم شهر انجام دهیم را یک توفیق تلقی می کنیم و انتظار داریم سایر مجموعه‌­ها و سازمان­ها نیز پای کار بیایند و توجه به نیازهای مردم و اهمیت دادن به آنها به صورت یک فرهنگ جا بیفتد.

وی بااشاره به گستردگی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و میادین و مخازن متعدد آن گفت: میدان اهواز بخش بزرگی از این شهر را دربر می‌­گیرد و در گذشته به علت عدم تعامل کافی، ساخت و سازها و پیشروی هایی در کنار چاه­‌های نفت ایجاد شده که اکنون چالش‌ها و مشکلات متعددی برای عملیات فنی ایجاد کرده است.

مهندس دانشی بیان داشت: بیش از ۸۰ درصد از گازهای همراه نفت جمع آوری شده است و در دولت سیزدهم این تلاش مضاعف شده تا مابقی آن نیز به‌سرعت جمع ­آوری شود تا میزان آلایندگی به حداقل ممکن برسد.

وی به مسئولیت­های اجتماعی در صنعت نفت نیز اشاره نمود و گفت: ما باید در سیاست‌­گذاری حوزه کاری خود باید به یک وحدت رویه و انسجام دست پیدا کنیم. ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه­‌ی نفت به استان خوزستان اختصاص یافته که پیگیری و تامین مالی آن برعهده صنعت نفت است و جذب و اجرای آن برعهده سایر ارگان­هاست که باید تلاش کنند تا این اعتبارات با برنامه‌ریزی اصولی به درستی، جذب و هزینه شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: در دوره فعلی هیچ پروژه‌ای در صنعت نفت بدون داشتن پیوست مسئولیت اجتماعی امضا نمی‌­شود و در تمامی آنها باید توجه به جوامع پیرامونی دیده شود.

وی افزود: صنعت نفت همواره در حوزه‌­های مختلف مسئولیت اجتماعی پای کار بوده که از جمله می­‌توان به کمک به مهار سیل و آبگرفتی، کاشت نهال­‌های مثمر در سطح شهر اهواز و حومه آن، اقدامات متعدد برای جلوگیری از شیوع اپیدمی کرونا، کمک به کاهش تنش آبی در غیزانیه، جمع‌آوری گازهای همراه، اقدامات متعدد برای زیباسازی شهر اهواز و … اشاره نمود.

مطالبات شهرداری را پرداخت می­‌کنیم

وی در خصوص مطالبات شهرداری هم گفت: ما مقید و مصّر هستیم که آنچه وظیفه داریم در ارتباط با پرداخت مطالبات را انجام دهیم و انتظار داریم که این پرداخت‌ها در حوزه زیرساخت­های شهری هزینه شود.

دانشی افزود: نفت و شهرداری همواره باید در تعامل باشند تا بتوانند برای حرکت به سمت جلو و توسعه شهری اقدامات موثرتری انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان گفت: از ایجاد کارگروه‌­های فکری دوطرفه برای پیگیری امور مربوط به شهر اهواز استقبال می­کنیم و از مدیران و مسئولین شهرداری و شورای شهر خواست از نزدیک سختی و صعوبت کار در صنعت نفت را مشاهده کنند.