مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید ۷۳۴ هزار تن گندم و ۵۸ هزار تن کلزا در استان خبر داد.

امین معین‌راد با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی محصولات گندم و کلزا در خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۳۴ هزار تن گندم و ۵۸ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۲۰ هزار تن گندم از مراکز خرید به سمت کارخانه‌های آرد و سیلوهای درون و خارج از استان حمل شده است.

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: خرید دانه روغنی کلزا در برخی شهرهای استان به اتمام رسیده و از ۵۸ هزار تن خرید انجام شده بیش از ۵۳ هزار تن بارگیری و به مقاصد مد نظر حمل شده است.

معین راد با اشاره به سطح زیرکشت اعلام شده محصولات پاییزه از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، افزود: سطح زیر کشت گندم ۵۳۵ هزار هکتار و سطح زیر کشت کلزا نیز ۴۷ هزار و ۱۳۰ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه برای خرید گندم ۶۸ مرکز و برای خرید کلزا ۴۶ مرکز در استان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: تاکنون از این مراکز در نظر گرفته شده ۴۵ مرکز در حال خرید گندم و ۲۳ مرکز در حال خرید کلزا هستند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در پایان گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم و ۶۰ هزار تن کلزا خریداری شود.