مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: احیای پروژه‌های نفتی در منطقه مسجدسلیمان در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار دارد.

مهندس علیرضا دانشی روز سه‌شنبه(۱۰ خرداد۱۴۰۱) در نشست با  نماینده مردم شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تعدادی پروژه در حوزه نگهداشت و افزایش تولید، جمع‌آوری گازهای همراه و مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه مسجدسلیمان دارد که احیا و تکمیل آنها مهمترین برنامه این شرکت است.

وی با تشریح اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بیان داشت: پروژه‌های نفتی نه تنها باید پیوست مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشند بلکه ضروری است متناسب با پیشینه فرهنگی مناطق برای آنها پیوست فرهنگی تهیه کرد.

مهندس دانشی درباره پروژه موزه نفت نیز گفت: موزه‌ها به عنوان پاسداشت تاریخی تمدنی صنعت نفت مخصوصاً در مسجدسلیمان که مهد نفت است برای ما اهمیت دارد و در آینده نزدیک با هماهنگی وزارت نفت نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر حمایت از باشگاه ورزشی نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: این شرکت علاقمند به حمایت از این باشگاه است چون باعث نشاط و خوشحالی مردم است اما با توجه به محدودیت‌های قانونی برای حمایت مالی از این باشگاه باید نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمود.

در این جلسه نماینده مردم مسجدسلیمان، در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسجدسلیمان خاستگاه صنعت نفت است، حمایت بیشتر از این شهرستان‌ را از سوی وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خواستار شد.

علیرضا ورناصری، تکمیل پروژه‌های نفتی، جذب نیروهای بومی در پروژه‌ها، راه‌اندازی پروژه پارک موزه نفت مسجدسلیمان، شتاب‌بخشی به پروژهای عام‌المنفعه، حمایت از باشگاه ورزشی نفت مسجدسلیمان، مشارکت در آبرسانی به روستاها و رسیدگی به مناطق آلوده به نشت نفت و گاز را از مواردی عنوان کرد که نفت نسبت به آنها اهتمام داشته باشد.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از فعالیت‌های مناطق نفتخیز جنوب در مسجدسلیمان، نسبت به حمایت از صنعت نفت در مسجدسلیمان در راستای منافع ملی اعلام آمادگی کرد.

در این نشست مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و قائم مقام مدیر طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید، مشاور مدیرعامل در امور پیگیری و اجرایی و سرپرست روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص طرح‌ها و پروژهای جاری در حوزه مسجدسلیمان گزارشی ارائه دادند.