آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان با یکی از سرمایه گذاران داخلی در محل این معاونت دیدار کرد.
فتوحی در این دیدار گفت: کشت گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت بالقوه آب و هوایی و منابع طبیعی استان خوزستان، راهبردی برای کشاورزی پایدار و افزایش تولیدات ملی است.

وی با اشاره به این موضوع که، کشت گیاهان دارویی در استان خوزستان با توجه به کمبود آب و کشت های آب بر، یکی از تولیدات مهم در بخش کشاورزی محسوب شود،گفت: در این راستا کشت اکالیپتوس و استویا با توجه به سازگاری با اقلیم استان خوزستان و وجود صنایع فرآوری در استان در حال انجام است.
آقارضا فتوحی ادامه داد: چوب اکالیپتوس در راستای زراعت چوب،همچنین استفاده از برگ این گیاه پس از فرآوری دارای ارزش افزوده بالایی است، فرآوری برگ(خشک کردن و پودر کردن) هم اکنون در ناحیه صنعتی شهرستان گتوند در حال انجام است و عصاره گیری از برگ این گیاه نیز در دستور کار این سرمایه گذار است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خوزستان در پایان خاطرنشان کرد:در راستای حمایت از سرمایه گذاران داخلی، در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه ی کشاورزی با تاکید بر فرآوری گیاهان دارویی،طرح کشت گیاهان دارویی از قبیل استویا،اکالیپتوس و… به عنوان یکی از طرح های شاخص در اولویت کاری معاونت اقتصادی استانداری قرار دارد.

لازم به ذکر است: هم اکنون ۴۰هکتار از اراضی منابع طبیعی به کشت این گیاهان دارویی اختصاص یافته که جهت افزایش سطح زیر کشت به ۱۲۰هکتار لزوم تامین نقدینگی و پرداخت تسهیلات لازم را می طلبد.