“فرزاد جونعلی وند” گفت : سیستم اعلام حریق (Noti fire)  که کارت های پنل مرکزی آن در اتاق فرمان نصب شده بود بدلیل مشکلات فنی و نیز رسوب زدگی کارت  طبقات چندین سال به دلیل هزینه بالا راه اندازی نشده بودند پس ازجلسات کارشناسی تمامی مراحل طراحی الکترونیکی دستگاه جدید و طراحی مسیر سیم کشی و آژیر های اتصال به سیستم کنترل مرکزی ( Dcs )  باکمترین هزینه وتوسط کارشناسان فنی و مهندسی دفتر نظارت نیروگاه  انجام گرفت .

افزود: از مزایای این دستگاه می توان به آشنایی کامل با دستگاه به  دلیل طراحی داخلی و سادگی تعمیرات در صورت لزوم نصب آسان و قیمت پایین آن اشاره کرد.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور بیان کرد: در این سیستم افزایش تعداد دستگاه ها به تعداد ناحیه های بالاتر ( Zone ) به سادگی قابل انجام است وضعیت عملکرد سنسور های حرارتی دودی و وضعیت قطعی برق دستگاه توسط سیستم plc واقع در تابلوهای کنترل واحد ( UCB )  و اتاق شارژرهای نیروگاه ( Dc room  ) بر روی شبکه DCS نیروگاه ارسال می شود که توسط بهره بردار  به سادگی قابل مشاهده است.

جونعلی وند در پایان گفت: اکنون یکدستگاه ازاین سیستم  در تابلوهای کنترلی واحد هشت نصب شده و پس از تأمین قطعات در چهار محل دیگر نیز نصب خواهد شد.