بهادری: نیشکر دهخدا شرکتی پیشرو در بهینه‌سازی مصرف انرژی است

🔹تندیس نقره‌ای دو ستاره هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی به کشت و صنعت نیشکر دهخدا رسید.

🔹همایش این دوره جایزه ملی مدیریت انرژی، یکم تیرماه با حضور مسئولین، مدیران ارشد و متخصصان حوزه انرژی در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

🔹این جایزه بر اساس تفاهم‌‌نامه بین سازمان مدیریت صنعتی، سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد ایران طراحی و اجرا شد.

*کسب گواهی‌نامه انطباق معیار مصرف انرژی*

🔹در همین زمینه، بهادری، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دهخدا به معیارهای کسب تندیس نقره‌ای دو ستاره مدیریت انرژی اشاره کرد و این شرکت را پیشرو در مصرف بهینه انرژی دانست.

🔹تورج بهادری افزود: با رعایت معیارها و ضوابط، نیشکر دهخدا در بازه امتیازی ۷۵۰ تا ۸۰۰، تندیس نقره‌ای دو ستاره دریافت کرد و برای چند سال متوالی موفق به کسب گواهی‌نامه انطباق معیار مصرف انرژی شد.

🔹به گفته او، ساخت و نصب یک «ست» تبخیرکننده در کارخانه شکر، عایق‌کاری خطوط تجهیزات، کاهش میزان مصرف برق در کمپرسورها و انجام ممیزی فنی انرژی سطح سه از مهمترین اقدامات این شرکت در راستای مدیریت مصرف انرژی است.

🔹مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دهخدا، در ادامه عقد قرارداد با ساتبا (سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) و تزریق برق به شبکه سراسری از طریق بازیافت تلفات حرارت در فرآیند تولید شکر را از دیگر معیارهای کسب جایزه ملی مدیریت انرژی عنوان کرد.

🔹بهادری در پایان گفت: این واحد نیشکری با تدوین یک برنامه تولید با رویکرد تولید پایدار و حفاظت از منابع، کاهش مصرف انرژی را مورد نظر قرار داده است.

🔹کشت و صنعت‌های توسعه نیشکر در این سال‌ها در مدیریت مصرف انرژی پیشگام بوده‌اند. طرح گازسوز کردن کامل کوره های بخار کارخانه‌های شکر یکی از اقدامات این واحدها در مدیریت مصرف انرژی است.