نور الله دقیقی رئیس گروه اجرایی آبرسانی غدیر با بیان اینکه پروژه احداث ایستگاه پمپاژ w2 به ظرفیت ۱۰ متر مکعب بر ثانیه، از محل خروجی سد دز است ؛ اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه های سه گانه طرح میان مدت طرح آبرسانی غدیر است و خط انتقال آن با قطر ۲۴۰۰ میلی متر تا ایستگاه پمپاژ ام الدبس به طول ۷۴ کیلومتر است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح جایگزینی آب رودخانه دز به جای رودخانه کرخه به عنوان منبع تامین آب طرح آبرسانی غدیر است.

دقیقی با تاکید بر اینکه با تکمیل و به بهره برداری رسیدن این طرح، کیفیت و کمیت آب  شرب شهرهای هدف طرح آبرسانی غدیر( اهوار، أبادان، خرمشهر، دشت آزادگان، حمیدیه ،هویزه و روستاهای در مسیر) افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت؛ تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه بالای ۷۵درصد است.

رئیس گروه اجرایی آبرسانی غدیر افق این طرح را سال ۱۴۱۰ اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه تا حدود زیادی مشکلات کمی و کیفی آب شرب در شهرهای هدف مرتفع خواهد شد.

دقیقی به منظور افزایش کیفیت آب شرب شهرهای هدف، بر اتمام هرچه سریعتر این پروژه تاکید داشت و تصریح کرد: همه تلاش ها برای اجرایی کردن این پروژه در کمترین زمان ممکن در حال انجام  و در آینده بسیار نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه در حالت نرمال بیشتر از دو سال زمان می برد؛ ادامه داد: عبور لوله های فولادی با قطر بالای ۵۰ متر زیر بستر رودخانه در اوج گرمای ۵۰ درجه تابستان کاری بسیار طاقت فرسا است اما همه کارکنان در حال تلاش شبانه روزی برای اتمام فاز اول این پروژه هستند.

رئیس گروه اجرایی  آبرسانی غدیر، این پروژه را یک ابر پروژه عنوان کرد و گفت: این پروژه از لحاظ حجمی و ریالی بسیار بزرگ و با اهمیت است و بسیاری از تجهیزات آن از خارج از استان تهیه شده است.

دقیقی با اعلام اینکه در اجرای این پروژه از تولیدات بومی حمایت و استفاده شده است ؛گفت : دوازده دستگاه الکتروپمپ یک متر مکعبی، شیرآلات، ترانسفورماتورها و تابلو برق ها را از سازندگان داخلی تهیه کرده ایم.

ایشان با گلایه از تامین برق ایستگاه پمپاژ w۲ ؛ تصریح کرد: به لحاظ اینکه ایستگاه پمپاژ انتهای خط برق است مرتباً از طرف شرکت توزیع برق خوزستان و برق منطقه ای دچار افت ولتاژ هستیم و این قطعی برق باعث افزایش مشکلات شده است.

دقیقی ادامه داد: در جهت کاهش قطع برق و تسریع روند اجرایی پروژه اقدام به تامین دستگاه دیزل ژنراتور کرده‌ایم که بتوانیم بخشی از این مشکلات را مرتفع و پروژه را به موقع به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه در کنار پروژه ایستگاه پمپاژ w2 ،خط انتقال و عبور رودخانه کرخه را دست اجرا داریم؛ خاطرنشان کرد: این پروژه نیز یک پروژه بسیار عظیم است که دو خط فولادی با قطر ۲۴۰۰ و طول ۷۴ کیلومتر از خروجی ایستگاه پمپاژ ام الدبس، آب را از زیر مقطع رودخانه کرخه به خطوط طرح آبرسانی غدیر انتقال خواهد داد که در مراحل انتهایی این طرح هستیم.