نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه باید روند توسعه تجارت میان این دو کشور شتاب بیشتری بگیرد، گفت: باید بتوانیم سهم ایران از بازارهای عراق را افزایش دهیم.

شهلا عموری، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تفاهم‌نامه‌های متعددی میان ایران و عراق به صورت رسمی منعقد شده است، اظهار کرد: مفاد این تفاهم نامه‌های رسمی که طی سال‌های اخیر میان دو کشور ایران و عراق منعقد شده باید اجرایی شود تا شاهد توسعه اقتصاد و رشد روابط اقتصادی میان این دو کشور باشیم.

وی افزود: باید روند توسعه تجارت میان ایران و عراق شتاب بیشتری بگیرد تا هر دو کشور بتوانند از منافع یکدیگر بهره‌مند شوند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: ایران و عراق به عنوان کشورهای همسایه، دوستی و همکاری‌های بسیار خوبی در منطقه دارند اما این همکاری‌ها باید منجر به توسعه روابط اقتصادی و در نهایت رشد اقتصاد دو کشور شود و صرفا نباید در مرحله تفاهم نامه و قرارداد باقی بماند.

عموری با بیان اینکه رشد روابط اقتصادی میان ایران و عراق باید به شکلی باشد تا برای هر دو کشور منافع اقتصادی در پی داشته باشد، عنوان کرد: همکاری‌های میان دو کشور باید در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف توسعه یابد و ما نیز باید بتوانیم در این زمینه به بهترین شکل توان تولیدکنندگان داخل و همچنین ظرفیت‌های مختلف کشور را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تفاهم‌نامه‌های متعددی میان ایران و عراق وجود دارد و این تفاهم‌نامه‌ها از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار هستند، باید با همکاری دولت و بخش خصوصی از آن‌ها به منظور رشد مبادلات تجاری استفاده کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق تصریح‌ کرد: به منظور رشد مبادلات تجاری با کشور عراق و رونق صادرات، باید بسته‌های حمایتی برای فعالان اقتصادی به منظور تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی تدوین شود.

عموری در پایان گفت: برای انجام چنین کاری و حضور فعال و مستمر در بازار عراق باید با همکاری دولت و بخش خصوصی برنامه‌ای مدون، جامع و کاربردی تدوین شود تا بتوانیم سهم ایران از بازارهای عراق را افزایش دهیم.