خط لوله ۱۲ اینچ خروجی کارخانه گاز مایع ۴۰۰ به ۵۰۰ حد فاصل مجتمع صنعتی شماره ۳ شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون تا غرب رودخانه رامشیر ایمن سازی شد.

 مدیر عامل این شرکت از تلاش‌های کارکنان در شرایط سخت آب و هوایی خوزستان و همکاری بخش خصوصی داخلی به خاطر اتمام موفقیت آمیز و بهینه این پروژه تقدیر کرد و گفت: اهدافی چون افزایش ضریب ایمنی و حفاظت از زیست بوم پیرامونی، پیشگیری از ریسک نشت خط لوله و پایداری تولید را در برنامه ریزی ایمن سازی خط مذکور مد نظر داشتیم.

مهندس حمید کاویان افزود: تامین کالا(عمدتا لوله)، احداث جاده دسترسی، حدود ۱۰.۵ کیلومتر لوله گذاری و ۱۸ کیلومتر تست هیدرواستاتیک علاوه بر ساخت و نصب ۴۰۰ تکیه گاه، مهمترین بخش های اجرایی این پروژه بودند که توسط نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون راهبری شد.

وی با بیان اینکه ایمن سازی خطوط لوله مستقیما با ایمنی روستاهای همجوار و سلامت همجواران در ارتباط است، خاطرنشان کرد: همه تلاش ها روی آرامش مردم و به صفر رساندن ریسک های مرتبط با نشت خطوط لوله متمرکز شده است و از هیچگونه اقدامی در این راستا کوتاهی نخواهیم کرد؛ اقدامات پیشگیرانه همواره مهم تر و موثر تر بوده اند.