امین ابراهیمی مدیرعامل شرمت فولاد خوزستان از طرح بزرگ زیست محیطی احداث، بهره برداری و نگهداری از تاسیسات فاضلاب شهرستان خواف بازدید کرد.
این طرح با سرمایه گذاری شرکت سیمیدکو از شرکت های تابعه فولاد خوزستان در شهرستان خواف استان خراسان رضوی از ابتدای سال جاری با حضور نماینده عالی دولت در سفر ریاست محترم جمهور به خواف کلنگ زنی شد. نیاز زیست‌محیطی به تصفیه‌خانه در کنار امکان استفاده مجدد از فاضلاب‌ها به دلیل محدودیت منابع آبی موجب شده تا ایجاد تاسیسات جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب موردتوجه بیشتری واقع شود.
با توجه به قرارگیری شهرستان خواف در منطقه کم بارش و بیابانی و کمبود منابع آب زیرزمینی در این منطقه مجتمع کارخانجات سیمیدکو با در نظر گرفتن مزایای استفاده از پساب در سیکل تولید خود که موجب کاهش استفاده از منابع آب زیر زمینی، کمک به بهداشت عمومی شهر و همچنین وجود مزایای عام المنفعه بر آن آمد که با همکاری آبفای استان خراسان رضوی اقدام به اجرای طرح احداث، بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات فاضلاب شهر خواف به روش بیع متقابل نماید.
مدیرعامل فولاد خوزستان اجرای این طرح بزرگ را مهم ترین دستاورد سیمیدکو در عمل به مسئولیت های اجتماعی برشمرد و بر بسیج تمامی امکانات و تجهیزات برای تکمیل و بهره برداری سریع تر آن تاکید کرد.