شهردار اهواز با اشاره به اینکه تعامل بین بخشی سبب تأثیر مثبت در خروجی کارها دارد، گفت:فلسفه وجودی ما در مدیریت شهری افزایش امیدواری مردم به خدماتی که توسط جمهوری اسلامی ارائه می‌شود.

رضا امینی ظهر امروز چهارشنبه_ نوزدهم مردادماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز که با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر دو بال مدیریت شهری هستند، قطعاً شهر می‌تواند با حرکت روبه رشد اساسی مدیریت شهری، پویایی داشته باشد و با انسجام و همدلی در شورای شهر و شهرداری زمینه توفیقات زیادی را در شهر فراهم کرده است.

وی افزود: همه شهروندان از مشکلات شهر خبر دارند که با نظم در برنامه‌ها و ساماندهی امور شهری برای رفع آنها تلاش‌ها و اقداماتی صورت گرفته است.

امینی خاطرنشان کرد: شهرداری با دو سرمایه انسانی و مالی می‌تواند به اهداف خود برسد که در هر دو بخش اهواز دچار مشکلاتی است که با تلاش و همراهی شورای اسلامی شهر، شاهد کاهش مشکلات در این دو زمینه و افزایش خدمات به شهروندان هستیم.

شهردار اهواز ادامه داد: اگر چه هنوز شهروندان نتایج قابل توجهی را مشاهده نکرده‌اند اما این نوید را می‌دهیم که آینده شهر روشن خواهد بود، ما با ایجاد سامانه‌های هوشمند مختلف در حوزه‌های مختلف نیروی انسانی، مناقصات، شفافیت، سرمایه گذاری و شهرسازی در مسیر هوشمند سازی و الکترونیکی کردن شهر حرکت کرده‌ایم و بسیاری از امور به ویژه در حوزه شهرسازی، الکترونیکی شده است تا در آینده شاهد کاهش فساد و اعمال نظرهای شخصی باشیم تا مردم به حقوق خود دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری طرح هر هفته چند افتتاح با کمترین هزینه در حال اجرا است تا کنون ۱۲ هفته از این طرح را سپری کرده و هر هفته یک طرح اصلی و چند طرح فرعی به بهره برداری رسیده است. علاوه بر آن با حضور در مناطق به صورت هر چند وقت یک بار در طرح‌های هفتگی و حضور در جمع معتمدین محلات به صورت مستقیم با شهروندان صحبت و گفت‌وگو شد.

امینی توضیح داد: پروژه‌هایی در گذشته با تلاش شهرداران و شورای اسلامی شهر کلید خورد که برخی به پایان رسید و برخی نیز با توجه به پایان عمر مدیریتی به دوره‌های بعد تحویل داده شد، سه پروژه مهم بازمانده از گذشته در اهواز یعنی تقاطع‌های غیر هم سطح شهید قربانی و شهید بندر که از پنج سطح آن دو سطح باقی مانده است، بخش ال ۳۰۰ آن به بهره برداری رسید و ال ۴۰۰ آن نیز در روزهای آینده شروع به کار می‌کند و تا پایان سال به پایان می‌رسد، علاوه بر این دو پروژه مجموعه پروژه‌های محرومیت زدایی توسط قرارگاه خانم الانبیا در حال انجام است، همراهی سپاه در پروژه شهید چمران به نتایج خوبی رسیده است و با تلاش‌های صورت گرفته، در مهرماه روگذر اصلی این تقاطع به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه علی رغم مشکلات اقتصادی و رکودهای صورت گرفته به تحقق بودجه بسیار امیدواریم، اضافه کرد: با بازدیدهای صورت گرفته و بازخوردهایی شهروندان، معتمدین و جلسات کارشناسی بودجه خوبی برای سال ۱۴۰۱ تدوین شد و برخی پروژه‌ها نیز به صورت محله محور در بودجه تعریف شده‌اند که امیدوارم با تلاش جمعی به این بودجه دست پیدا کنیم.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه تعامل بین بخشی تأثیر مثبت در خروجی کارها دارد، گفت: حضور میدانی سپاه در همه میادین نشان از توانمندی این نهاد انقلابی دارد که باعث سرفرازی کشور شده است و سایه امن و ارزشمندی برای ما ایجاد کرده تا با فراغ بال به خدمت رسانی به شهروندان بپردازیم و امیدواری بیشتری نسبت به نظام در مردم ایجاد کنیم چرا که فلسفه وجودی ما در مدیریت شهری افزایش امیدواری مردم به خدماتی است که توسط جمهوری اسلامی ارائه می‌شود.