رضا امینی شهردار اهواز صبح یکشنبه_ ۲۳ مردادماه_ در دیدار با نمایندگان تشکل های فعال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به مناسبت روز ملی تشکل های مردم نهاد و مشارکت های اجتماعی، اظهار کرد: فرهنگ سازی و آموزش شهروندی از جمله مهمترین مسائلی است که می تواند مشکلات شهر اهواز را رفع کند، در این زمینه برنامه ریزی ها و اقدامات مناسبی صورت گرفته است که در آینده شاهد اجرای آنها خواهیم بود.

وی افزود: یکی از کارهایی که باید در اهواز صورت گیرد تلاش برای ایجاد حس تعلق در شهروندان و هویت بخشی به اهواز است بدین صورت که فارغ از هر رنگ و قومی مردم خود را اهوازی بدانند.

شهردار اهواز ادامه داد: ظرفیت های متنوعی در اهواز وجود دارد که می توان از آنها بهره مند شد اما تنوع اقوام و زمینه های موجود در آن بزرگترین سرمایه هایی هستند که می توان از این دو مورد برای توسعه شهری و فرهنگی استفاده کرد، اهواز از لحاظ جمعیتی هشتمین کلانشهر و از لحاظ وسعت سومین کلانشهر کشور است به همین دلیل ذخیره ملکی شهرداری اهواز در حد مطلوبی است با این حال نباید نسبت به خام فروشی اقدام کرد بلکه باید از طریق مشارکت بخش خصوصی برای املاکی که این قابلیت را دارند ارزش افزوده ایجاد کرد.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه متوازن شهری تصریح کرد: صنایع مختلفی پیرامون شهر اهواز قرار گرفته اند و با توجه به توسعه فیزیکی شهر و اینکه صنایع در گذشته احداث شده اند اکنون در محیط جغرافیایی شهر قرار دارند و امکان جابجایی آنها وجود ندارد و این امر سبب توسعه نا متوازن جغرافیای شهر شده است.

امینی تصریح کرد: از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و گردشگری کارون یک ظرفیت عظیم در اهواز است که اگر توسعه یابد نه تنها در اهواز بلکه استان خوزستان به لحاظ اقتصادی و اشتغال زایی در زمینه گردشگری و تفریحی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه کارون اضافه کرد: برای باز زنده سازی کارون طرحی از دوران استاندار سابق خوزستان ارائه شده است که هنوز این طرح به شهرداری ارائه نشده است و در حال طی مراحل پایانی خود است و به محض دریافت این طرح شهرداری اقدامات لازم را با توجه به بودجه ای که برای آن اختصاص داده است، آغاز خواهد کرد.