همزمان با هفته “تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی” و در راستای افزایش تعاملات با نخبگان، اقشار مختلف مردم و افزایش ارتباطات مردمی این شرکت از سران طوایف و عشایر دعوت شد تا با حضور در تأسیسات صنعت نفت از فعالیت های این شرکت بازدید نمایند.

در همین راستا امروز دوشنبه سران قبایل و طوایف بختیاری، عرب و سایر اقوام برای بازدید از تاسیسات نفت حوزه فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در سایت شماره پنج این شرکت حضور پیدا کردند.

ابتدا فرهاد باقی‌اصل رئیس بخش بهره‌برداری غرب کارون به نمایندگی از مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، حضور سران قبایل و طوایف بختیاری، عرب و سایر اقوام را خیرمقدم گفت.

وی افزود: این تعامل بین شرکت و اقوام باعث پیشبرد فعالیت‌های شرکت در خدمت‌رسانی‌های حوزه مسئولیت‌های اجتماعی می‌شود.

باقی‌اصل تصریح کرد: کلیه فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در حوزه شهر اهواز و روستاهای بخش مرکزی، باوی، اسماعیلیه، غیزانیه است، بنابراین همیشه با مردم تعامل داشتیم و بازدید و ارتباطاتی که از طریق سران ایجاد شده نیز منجر به افزایش و تقویت ارتباطات عمومی می‌شوند.

رئیس بخش بهره‌برداری غرب کارون ابراز امیدواری کرد: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت و درایت سران اقوام برای افزایش و بهبود خدمات رسانی به مردم بهره‌مند شویم.

وی یادآور شد: در بخش روستایی که چاه، تأسیسات و خطوط لوله داریم، با توجه به تعهداتی که نسبت به مردم داریم، همیشه تلاش کردیم علاوه بر رعایت مسائل زیست‌محیطی و ایمنی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات مختلفی از جمله نوسازی مدارس، تسطیح زمین ورزشی، احداث پل برای کشاورزی، احداث جاده و ساخت مسجد را انجام دهیم.

باقی‌اصل با اشاره به کمک شرکت برای آبرسانی به غیزانیه و اهدای البسه ورزشی به فرزندان ساکن در روستاهای اطراف تأسیسات نفتی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی ادامه داد: تمام اقدامات در راستای خدمت رسانی به مردم انجام می‌شود؛ تمامی پرسنل حوزه عملیات، بهره‌برداری و تعمیرات برای خدمت به مردم فعالیت می‌کنند.

رئیس بخش بهره‌برداری غرب کارون بیان کرد: همکاران به صورت شبانه‌روزی در سرما، گرما، گرد و غبار، کرونا و شرجی بدون توجه به تعطیلی‌های استانی فعالیت می‌کنند تا چرخ تولید متوقف نشود و هیچ کدام از خدمت‌رسانی‌ها به مردم متوقف نشود.

وی اظهار کرد: نفت تولیدی بعد از استخراج برای خوراک پالایشگاهی و یا صادرات مهیا می‌شود و همه پرسنل شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا خدمات‌رسانی متوقف نشود چون حتی اگر برای پالایشگاه توقف کاری به وجود آمد، اول خود مردم برای تهیه بنزین با مشکل مواجه می‌شوند.

سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این بازدید بیان کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همواره با مردم ارتباط داشته و برای تقویت تعامل با اقشار مختلف بیش از گذشته تلاش می‌کنیم.

سعید آتشبار اضافه کرد: سختی‌های فعالیت نفتی و حقایق کار در این شرکت آنطور که باید و شاید به مردم منعکس نشده برای همین بازدیدها و جلسات تعاملی بسیاری برای نمایندگان اقشار مختلف جامعه پیش‌بینی شده تا ارتباطات موجود تقویت شوند.

وی با تأکید بر لزوم پیوند میان مردم و نفت عنوان کرد: یکی از اهداف این حرکت آشنایی مدیران صنعت نفت با مطالبات عمومی مردم ساکن در حوزه فعالیت مناطق نفتخیز است.

 سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه بازدیدهای این چنینی استمرار دارد، خبر داد: امسال اعتبار قابل توجهی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به استانداری خوزستان برای اجرای پروژه‌های مختلف در استان پرداخت شد؛ در قانون بودجه قید شده که نفت برای احداث جاده، ساخت مسکن، مدرسه و مسجد، زمین‌های ورزشی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی کمک کند.

آتشبار با اشاره به اینکه نفت در انتخابات، بحران‌های اجتماعی، سیل، زلزله و هر اتفاق دیگری در کمترین زمان ممکن برای کمک‌رسانی حاضر می‌شود، عنوان کرد: در این بازدیدها علاوه بر آشنایی با ظرفیت سران قبایل و طوایف با مطالبات مردم آشنا و متقابلاً آنها نیز با سختی کار نفت آشنا می‌شوند که در نهایت این موارد به افزایش تعاملات بین مردم و نفت منجر می‌شود.