🔸با دستور امین ابراهیمی مدیرعامل خدمتی دیگر از فولاد خوزستان در مسیر حفظ منابع آبی و عمل به مسئولیت های اجتماعی در قالب های نوین به ثمر نشست؛

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه بازچرخانی آب به این روش یکی از روش‌های حفظ منابع آبی به شمار می‌رود، افزود: پساب تصفیه شده صرفه اقتصادی بسیار بالایی برای بخش صنعت دارد و صنایع بزرگ باید برای مشارکت در طرح‌های فاضلاب و تامین آب مورد نیاز خود پیش قدم شوند.

کرمی نژاد با اشاره به اینکه بازچرخانی آب در صنایع و استفاده مجدد از پساب فاضلاب یکی از تکالیف وزارت نیرو است، افزود: در استان خوزستان ۵ تصفیه خانه در شهر‌های آبادان، خرمشهر، بندرامام، ماهشهر و شادگان در حال ساخت می‌باشند که در حال حاضر قرارداد ۲۵ ساله شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شرکت فولاد شادگان برای استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه، به امضا رسید.

وی اظهار داشت: بر اساس این قرارداد مقرر شده، اولین پساب تصفیه خانه فاضلاب در شادگان به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در فاز اول در اختیار صنایع فولاد شادگان قرار گیرد.

رییس هیات مدیره شرکت آبفا استان، اظهار امیدواری کرد، با پایان مراحل ساخت تصفیه خانه‌های بندر امام خمینی (ره)، ماهشهر، آبادان و خرمشهر تا پایان سال آینده، ۵۰۰ هزار مترمکعب پساب فاضلاب را در شبانه روز بازچرخانی کنیم و برای استفاده در اختیار صنعت و کشاورزی قرار دهیم.

کرمی نژاد ادامه داد: بر اساس برآورد‌های انجام شده، با احتساب شهر اهواز، می‌توان روزانه ۱ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب شهری را در شبانه روز بازچرخانی و وارد چرخه صنعت و کشاورزی استان خوزستان کرد.

کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان نیز در این جلسه، امضای قرارداد انتقال آب پساب شهری شهرستان شادگان به فولاد شادگان را حرکتی رو به جلو عنوان کرد و با قدردانی از نقش کلیدی مدیرعامل و هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان در انجام این مساله افزود: امیدواریم با ورود جدی صنایع به این حوزه جهت استفاده از پساب تصفیه شده از فاضلاب گام‌های موثرتری را در بخش بازچرخانی آب برداریم.