به مناسبت هفته دولت، استاندار خوزستان در گفتگوی تلویزیونی به تشریح برنامه‌ها و اقدامات دولت در استان پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر صادق خلیلیان در این گفت‌‌وگوی ویژه خبری، رفع مشکلات کارگری هفت‌تپه و رونق تولید در این واحد نیشکری پس از واگذاری به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را از دستاوردهای مهم دولت برشمرد.

او در ادامه به روند ساماندهی هفت‌تپه اشاره کرد و بیان داشت: «در ابتدای فعالیت دولت در استان با تلاطم‌های مختلف کارگری و در راس آن شرکت نیشکر هفت‌تپه مواجه بودیم که در مکاتبه‌ای که با رئیس جمهور محترم داشتم و پیگیری‌هایی که داشتیم، این شرکت به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی الحاق شد و خوشبختانه شرایط آن به سامان شد و معوقات کارگران پرداخت شد. همچنین کارخانه اورهال شد و کشت جدید صورت گرفت و در حال حاضر روند خوبی طی می‌کند».

در مهرماه سال گذشته، با واگذاری هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر با تصمیم مشترک سران قوا، نه تنها حقوق‌های معوقه کارگران پرداخت شد، بلکه حقوق‌ها به‌روز و کارگران زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و این شرکت پس از یک دوره اعتراضات طولانی، اکنون به چرخه تولید بازگشته است.

در همین زمینه، دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اقدام سال گذشته «دولت مردمی» در ساماندهی هفت‌تپه را یکی از سه ضلع مثلثِ آرامش‌بخش هفت‌تپه دانسته و تاکید کرده است، با انتخاب آیت الله رییسی به عنوان هشتمین رییس‌جمهور، حمایت از کارگران هفت‌تپه وارد فاز جدیدی شد و حمایت از این پشتوانه‌های تولید، هم‌راستا با مانع‌زدایی قوه عدلیه، فضای امید را به هفت‌تپه برگرداند.

در حال حاضر، ۱۱ ماه پس از تصمیم مشترک سران قوا، روند بازگشت قدیمی‌ترین واحد نیشکری به دوران طلایی و رسیدن به ظرفیت اسمی تولید، سرعت گرفته و این واحد نیشکری در برنامه‌ای تدوین شده، به سمت تولید حداکثری در حرکت است.