نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان بر ضرورت همکاری و کمک دستگاه‌های متولی در توسعه تجارت خارجی از مرزهای خوزستان تأکید کرد و گفت: بهبود فضای کسب‌وکار همواره از اهمیت زیادی برای رشد اقتصادی کشور برخوردار است که باید موردتوجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد در نشست هم‌اندیشی با رئیس و نایب رئیس اتاق اهواز، با اشاره به اینکه اشتغال جوانان یکی از اولویت‌های اصلی نظام است افزود: در این زمینه بخش خصوصی و دولتی باید در کنار هم به کمک بیایند.

وی ادامه داد: این همکاری می‌تواند بیش‌ازپیش، زمینه رشد اقتصادی و همچنین کاهش نرخ بیکاری را فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه بهبود زیرساخت‌های تجاری در مرزهای استان، جزئی از مطالبه فعالان اقتصادی است گفت: در این رابطه پیگیری‌ها در دستور کار قرار گرفته و نسبت به رفع مشکلات موجود، اقداماتی در حال انجام است.

اتاق اهواز برای شناسایی و رفع موانع فعالیت‌های اقتصادی تلاش می‌کند

در ادامه این نشست، شهلا عموری رئیس اتاق اهواز نیز گفت: اتاق وظیفه مطالبه گری دارد تا با بررسی‌های کارشناسی، نواقص و موانع پیشروی فعالیت‌های اقتصادی رفع شود.

وی با تقدیر از دغدغه‌مندی نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان به‌منظور پیگیری‌های صورت گرفته برای کاهش نرخ بیکاری و رفع مشکلات پیشروی کسب‌وکارهای مختلف در استان، افزود: قطعاً با توجهی که امام‌جمعه کلان‌شهر اهواز به بهبود فضای کسب‌وکار دارد، بخش مهمی از چشم‌اندازهای تعریف شده در قالب شعار امسال مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

فرآیندهای اداری برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طولانی است

در بخش دیگری از این نشست، سید سلطان حسینی امین، نائب رئیس اول اتاق اهواز به بخشی از مطالبه گری‌های بخش خصوصی در حوزه‌های مالیاتی، بیمه تأمین اجتماعی و گمرک پرداخت و افزود: یکی از موانع اصلی در مسیر بهبود فضای کسب‌وکار، فرآیندهای اداری برخی دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزها است.

وی ادامه داد: در برخی از موارد، طولانی شدن فرآیندهای اداری برای صدور مجوزهای لازم، باعث سرگردانی بخش خصوصی و یا انصراف آن‌ها در انجام سرمایه‌گذاری‌ها شده است.

در پایان این نشست، گزارشی از عملکرد اتاق اهواز در حوزه تجارت خارجی و همچنین پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان به نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرستان اهواز ارائه شد.