مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از نقش مهم و تأثیرگذار این شرکت در تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خبر داد.

مهرداد کاهکش با تشریح نقش اصلی و کلیدی این شرکت در تامین گاز که خوراک اصلی این پالایشگاه است، تصریح کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تأمین مقدار ۷۰۰ میلیون فوت مکعب از خوراک پالایشگاه بید بلند، نقش ویژه ای در زنجیره تولید و خلق ثروت برای میهن اسلامی مان دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل سازنده ای میان مجتمع های پالایشگاهی ۹۰۰ و ۱۲۰۰ به منظور تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با هدف توسعه پایدار برقرار است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تقدیر از کارکنان جهادی نفت و گاز گچساران گفت:  به منظور افزایش این ظرفیت و تامین خوراک بیشتر برای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، اداره تعمیرات اساسی در تلاش است، تعدادی از قطعات مورد نیاز مجتمع های پالایشگاهی ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ را تامین و تعمیر کنند تا با برطرف شدن موانع در مدار قرار گیرند و ظرفیت ارسالی نیز در آینده ای نزدیک افزایش یابد.

کاهکش با اشاره به نقش این شرکت در اقتصاد کشور گفت: قرار گرفتن تأسيسات اين شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان کهگيلويه و بوير احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ويژگی های اين شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظيم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عمليات اين شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبديل کرده است.

وی ادامه داد: نفت گچساران و چند شرکت مهم ديگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می شود و با افزايش فشار در نهايت به سمت پايانه خارگ جهت صادرات هدايت می شود.

مدیرعامل نفت گچساران با بیان اینکه راهبری تمام اين مراحل، تعمير و نگهداری اين تأسيسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است گفت:  در این شرکت ۲۳ میدان نفتی، ۳۵ کارخانه و ۸۴۴ حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد میدان، ۱۶ میدان نفتی فعال است و این نشان از نقش ویژه این شرکت در اقتصاد کشور دارد.