بازرس کل ویژه خوزستان از انبارهای سازمان اموال تملیکی در خوزستان بازدید کرد.
محمد آقاجری بازرس کل ویژه استان خوزستان بصورت سرزده از انبارهای سازمان اموال تملیکی در استان بازدید کرد و در این خصوص اظهار داشت : مرزهای آبی و خاکی وسیع ، گمرکات و بنادر متعدد در خوزستان باعث شده تا اموال متروکه و قاچاق در مقایسه با سایر نقاط کشور از حجم بیشتری برخوردار باشد.لذا نظر به اینکه طبق قانون وظیفه نگهداری و فروش کالاهای قاچاق و متروکه بر عهده سازمان اموال تملیکی است ، عدم برخورداری از مکانهای حفظ و نگهداری اموال یکی موضوعات اساسی بود که سالها باعث هدر رفتن اموال کالاهای زیادی اعم از غذایی و بهداشتی تا کالاهای لوکس ، پوشاک و… می گردید.
آقاجری بیان کرد : باتوجه به اهمیت موضوع، بویژه حجم بالای کالاهای رسوبی در گمرکات و انبارهای اموال تملیکی ، قوه قضاییه در دو سال اخیر یکی از اولویت های خود را تعیین تکلیف این اموال قرار داد و ضمن بررسی فرآیندهای قضایی و رفع اشکالات ، موانعی باعث اطاله رسیدگی و صدور حکم چنین کالاهایی وجود داشت که اهتمام جدی به رفع مشکلات ساختاری در سازمان اموال تملیکی، گمرکات و تعزیرات حکومتی جهت تسریع در تعیین تکلیف کالاهای قاچاق و متروکه به عمل اورد.
وی افزود : بازرسی خوزستان نیز به عنوان بازوی نظارتی قوه در استان طی گزارش های متعددی به وزارت اقتصاد و دارایی، قوه قضائیه و…یکی از مشکلات اساسی اموال تملیکی در استان خوزستان را عدم وجود سیستم انبارداری متناسب با شرایط اب و هوایی و نوع و حجم کالاها اعلام کرده و پیگیر رفع این مشکل نیز بوده است .
بازرس کل ویژه خوزستان گفت : با پیگیری های مدیران استان و پیگیری هایی که طی دو سال اخیر توسط قوه قضاییه صورت گرفت، امروز سیستم انبار و نگهداری مناسبی خریداری و تجهیز شده است که جا دارد از همه مسئولین امر بویژه اداره کل اموال تملیکی خوزستان تشکر و قدردانی کرد.
آقاجری اظهار کرد : ان شاالله سازمان‌ تملیکی بیش از پیش در نگهداری و امانت داری اموال مردم و بیت المال اهتمام جدی به عمل اورد .
وی در پایان افزود : بازرسی کل استان در راستای وظایف نظارتی خود تا ایجاد شرایط مطلوب موضوعات مربوطه را نظارت و پیگیری می کند.