قدم که در «طریق الحسین» بگذارید، همه آشنا هستند و غربت معنا ندارد. در این جاده، همه قدم‌ها «للحسین» است و فریاد «هله بیکم یا زوار» در هر گوشه و کنار آن شنیده می‌شود و بر دل‌ها می‌نشیند.

این شیفته‌گی به رهروان کربلا را می‌شود از همان ابتدای مسیر شلمچه دید. در ۴۵ کیلومتری جاده اهواز به آبادان، چند نفری با بیرق سیاه، ایستاده در کنار جاده، چشم به راه هستند و در هوای گرم و نم‌دار خوزستان، ساعت‌ها دست راست خود را به نشانه استقبال بالا برده‌اند تا زائری از راه برسد و اندکی در «موکب نیشکر» خستگی راه را به در کند.

نیشکری‌ها از هفته‌ها پیش، خود را مهیای این استقبال در طریق الحسین کرده بودند. بیرق‌های سرخ، سبز و سیاه به نشانه عشق به شهادت، تشیع و عزاداری، در اطراف موکب برافراشته‌ و با قهوه عربی، چای شیرین‌ و شربتی گوارا پذیرای زائران حسینی شده‌اند.

به کارگیری همه ظرفیت‌های این صنعت برای پذیرایی از زوار

این موکب در مسیر شلمچه، سه کانکس مجهز به سیستم سرمایشی و امکانات بهداشتی دارد. نیشکری‌ها در این مسیر برای پذیرایی از زوار دو موکب دیگر با امکاناتی نظیر استراحتگاه، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و تجهیزات امدادی برپا کرده‌ و شبانه روز، از زائران طریق الحسین استقبال می‌کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، خدمت‌رسانی در موکب‌های نیشکر تا پایان اربعین ادامه دارد و از همه ظرفیت‌های این صنعت برای پذیرایی از زوار استفاده می‌شود.

با توجه به گرمای هوا و استقبال کم‌نظیر زائران از سفر به کربلا، تدابیر لازم برای سیستم سرمایشی و خنک کننده استراحتگاه‌های موکب در نظر گرفته شده و در موکب سیدالشهدای نیشکر، در کنار استفاده از کولر، از سیستم مه باش نیز برای رفاه حال زوار استفاده شده است.