شهردار اهواز اعلام کرد: بزودی تفاهم نامه توسعه فضای فرهنگی هنری میان شهرداری اهواز و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد می گردد.

رضا امینی در حاشیه بازدید از خانه هنرمندان اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: خانه هنرمندان اهواز پروژه آی بود که سالها بود هنرمندان اهوازی منتظر افتتاح آن بودند که خوشبختانه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان این پروژه در آستانه بهره برداری قرار دارد.

وی ادامه داد: خوزستان و اهواز با دارا بودن انجمن های متعدد هنری فرهنگی یکی از فعال ترین مراکز هنری را در کشور داراست و وظیفه ما مسیولین است که با فراهم آوردن زیرساختهای لازم، در شکوفایی استعدادهای هنرمندان بویژه نسل جدید سهمی را ایفا کنیم.

شهردار اهواز با اشاره به موقعیت خانه هنرمندان گفت: مجاورت این مجموعه با فضای سبز شهید سبحانی موقعیت ویژه ای را ایجاد کرده است که امیدواریم با پیوستگی فضای سبز و مجموعه فرهنگی هنرمندان یک قطب گردشگری در اهواز ایجاد کنیم.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این بازدید حضور داشت گفت: در پی بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکالیفی در حوزه عمرانی ایجاد شد و در راستای افزایش سرانه فرهنگی استان خوزستان تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: در جلسه با شهردار اهواز مقرر گردید در قالب تفاهم نامه با ایجاد مجموعه فرهنگی و زیرساختی مناسب، سرانه فرهنگی اهواز را افزایش دهیم.

رئیس اداره نظارت بر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: خانه هنرمندان اهواز یک سال پیش آماده شد اما نیازمند تجهیزات است که با دستور وزیر محترم حداکثر تا دهه فجر آماده استفاده می شود.