عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: خدمات صنعت نفت در استان خوزستان، شامل مسئولیت‌های اجتماعی است که در واقع هزینه نبوده و نوعی سرمایه گذاری خواهد بود.

دیدار مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز دوشنبه در مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام برگزار شد.

در این دیدار که با همراهی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و جمعی از مدیران نفتی برگزار شد، آیت الله کعبی ضمن خوشامدگویی به آقای خجسته مهر، از خدمات صنعت نفت در استان خوزستان تقدیر و اظهار داشت: خدمات مناطق نفت خیز و شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت ملی حفاری در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، هزینه نیست و نوعی سرمایه گذاریست که علاوه بر نتیجه ملی و استانی، باعث ثمراتی برای خود صنعت در آینده نزدیک خواهد بود.

وی افزود: هرچند پرداختن به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی توسط صنعت نفت مهم است اما در کنار آن، هدایت و استفاده حداکثری و صحیح از این هزینه‌ها در جهت رفع مسائل استان و شهرهای محروم بسیار ضروری است که امیدواریم شهرداری‌ها به صورت ویژه و با دقت در جهت این امر بکوشند.

در ابتدای این دیدار، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ضمن ارائه گزارشی از حضور خود در همایش بین‌المللی سن پترزبورگ در روسیه و اقدامات شرکت ملی نفت ایران، سیاست‌های کلی وزارت نفت در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

وی همچنین در خصوص مسئولیت اجتماعی شرکت نفت در استان خوزستان و هزینه‌های صورت گرفته در استان گزارشی ارایه و خواستار کمک شخصیت‌های و خبرگان استان در جهت پیشبرد اهداف ملی شرکت نفت برای رفع مسائل استان و کمک به رفع محرومیت از استان شد.

در ادامه این دیدار، علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز، در خصوص برخی اقدامات و برنامه‌های مناطق برای رفع مسائل استان گزارشی ارایه و از هزینه بیش از ۷۱۰۰ میلیارد تومان در این حوزه خبر داد.

وی اظهار داشت: در کنار توجه به مسئولیت اجتماعی شرکت و هزینه‌ها و اقدامات ماهیانه، بخشی از بدهی این شرکت به عنوان عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها که حدود ۶ هزار میلیارد تومان و برای سال‌های ۹۴ تا ۹۶ بوده، به شهرداری‌ها پرداخت شده است.