با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مراسم بزرگداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی روز دوشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

 در این مراسم مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی و تقدیر از تلاشگران این عرصه گفت: این روز یادآور فداکاری ها و جانفشانی های رزمندگانی است که در روزهای نخستین جنگ تحمیلی برای خاموش نمودن آتش دشمن در پالایشگاه آبادان جان خود را از دست دادند.

مهندس علیرضا دانشی با اشاره به جایگاه و اهمیت ایمنی در صنعت نفت گفت: HSE چشم بینای سازمان است که در پیشگیری از بروز حوادث نقش بسزایی دارد و از واحدهایی است که قبل، حین و بعد از حوادث در صحنه حضور دارد.

وی افزود: پیشگیری از مصادیق ارزشمندی است که باید از سوی HSEمورد توجه قرار بگیرد و شعار اول ایمنی بعد کار به طور کامل در سازمان پیاده سازی شود. همچنین لازم است در این خصوص فرهنگ سازی صورت پذیرد و ملزومات آن شکل بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: مباحث HSE کاملاً علمی هستند و مجموعه HSE باید یک مجموعه علمی، راهبردی و کاربردی باشد و نیروهای آن خلاق، مبتکر و دانش افزا باشند. دنیا در حال جهش است و باید از علم بشری به علم خودمان بیفزاییم و در مرز دانش حرکت کنیم و در بحران ها نیز باید مدیریت واحد داشته باشیم.

در این مراسم رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی و قرائت پیام وزیر نفت به مناسبت این روز گزارشی از فعالیت های این بخش ارائه داد و گفت: در نیمه نخست سال جاری ضریب حوادث ۷۵ درصد، ضریب تکرار حوادث ۵۲ درصد و شاخص حوادث ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

محمدرضا نادری افزود: در نیمه نخست سال جاری حادثه منجر به فوت نداشتیم و ۱۷۳۸۶ پروانه کار سرد و گرم صادر شد. همچنین سامانه جامعHSE  فعالیت رسمی خود را از امروز آغاز می کند که این سامانه شامل تمام اطلاعات واحدهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست ستاد و شرکت های تابعه می باشد.

در پایان این مراسم از ۵ آتش نشان منتخب شرکت های بهره برداری نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان، کارشناسان برتر ایمنی مدیریت ها، و همچنین روسای HSE شرکت های بهره برداری تابعه و واحدهای ستادی مناطق نفت خیز جنوب تقدیر به عمل آمد.