حمیدرضا فلاح، در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی تولیدی در دزفول، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵.۲ میلیارد دلار صادرات از خوزستان انجام شده و همچنین پنج میلیارد دلار واردات کالا به خوزستان صورت گرفته که بیشترین صادرات مربوط به محصولات فولادی، صنایع غذایی، شیمیایی و پتروشیمی به کشور‌های عراق، عمان، امارات و حاشیه خلیج فارس بوده است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان، با بیان اینکه صادرات امسال استان نسبت به پارسال حداقل ۲۰ درصد افزایش یافته است، افزود: فعال شدن بازارچه‌های مرزی به منظور افزایش استفاده از ظرفیت صادرات در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص فعالیت واحد‌های صنعتی تصریح کرد: حدود هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی بهره‌بردار در خوزستان وجود دارد که از این تعداد، حدود ۲۴ درصد معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد صنعتی راکد هستند.

فلاح، با بیان اینکه راه‌اندازی واحد‌های صنعتی و معادن راکد خوزستان از اهداف اصلی اداره کل صمت خوزستان است، اضافه کرد: تخصیص اعتبارات فنی- اعتباری یارانه دار جهت راه اندازی مجدد این واحد‌ها و تشکیل ستاد تسهیل و کمیته‌های عارضه یابی به منظور حل مشکل واحد‌های صنعتی راکد در برنامه‌های کوتاه مدت اداره صمت در این خصوص است.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود طبق هدف گذاری انجام شده امسال حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد صنعتی امکان بازگشت به چرخه تولید را دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان یاد آور شد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند که ۱۷ واحد مربوط به حوزه دزفول است.