چهارمین نشست شورای ترافیک به ریاست امینی شهردار اهواز با شش دستور کار در حوزه کنترل ترافیک و تقویت حمل و نقل عمومی با حضور معاونین شهردار و مدیران استانی و رییس پلیس راهور استان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

برپایه این گزارش در ابتدای جلسه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری در یک ماه گذشته پرداخت و سپس حاضرین پاره ای از مشکلات در این حوزه را مورد بحث و بررسی قراردادند.

شهردار اهواز در ادامه به مقوله فرهنگ سازی در ترافیک اشاره و خاطرنشان کرد: ترافیک مسئله چندوجهی است که بعد رفتار و فرهنگ ترافیکی آن بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد. هرچند برای ایجاد این فرهنگ ترافیکی باید زیرساخت مربوط به آن نیز فراهم شود.

امینی همچنین به نقش دوربین های ثبت تخلف در ساماندهی عبور و مرور ترافیک شهری اشاره کرد و افزود: این دور بین ها نقش اصلی و اساسی در ساماندهی عبور و مرور شهری ایفا می کند و زیرساخت منحصربفردی در مقابله با حجم ترافیک است.

شهردار اهواز توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را عامل مهم دیگری برای کنترل بارترافیکی شهر خواند و تاکید کرد: این مسئله باید به صورت هدفمند دنبال و عملیاتی شود.