ظهر امروز ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ ، امینی شهردار اهواز، سرهنگ رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز، سلیمانی معاون حمل و نقل و ترافیک، حسینی معاون فنی و عمرانی، صفی خانی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز و نصیرزاده از دبیرخانه شورای ترافیک استان خوزستان از تجهیزات جدید ترافیکی در محوطه معاونت حمل و نقل و ترافیک بازدید کردند.

شهردار اهواز در حاشیه این بازدید با اشاره به آمادگی حوزه حمل و نقل و ترافیک برای استقبال از بهار گفت: یکی از اقدامات مهم در تردد های شهری ارتقا سطح ایمنی است که در این راستا بنا به دستور وزیر کشور مبنی بر ورود جدی کلانشهرها به موضوع ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات، بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان وسایل و تجهیزات ترافیکی برای افزایش ایمنی و خدمت رسانی به شهروندان تهیه شده است.

امینی با بیان اینکه امروز ۲۰ درصد از تجهیزات خریداری شده به مناطق هشتگانه شهردای اهواز تحویل داده می شود افزود: حدود ۲۰۰۰ تابلوی ترافیکی، حدود ۱۸ هزار چشم گربه ای برای نصب در قبل از سرعتکاه ها، ۵۰۰ متر سرعتکاه برای ایمن سازی محدوده مدارس ناایمن، حدود ۱۶۰۰ بولارد هشدار دهنده، ۵۰ بشکه ضربه گیر برای محافظت و ایمنی خودروها در پل ها و تقاطع ها و ۵۰ چراغ چشمک زن، بخشی از تجهزاتی است که تا قبل از پایان سال در شهر نصب می شود.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با نصب تجهیزات و علائم ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات از سوی شهروندان شاهد کاهش تصادفات در اهواز باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به همکاری و هم افزایی با پلیس راهنمایی و رانندگی در جهت ارتقای ایمنی شهروندان تصریح کرد: امروز بخش اول از بزرگترین محموله ترافیکی تاریخ شهرداری اهواز تحویل داده شد که شامل تجهیزات لاستیکی و پلاستیکی است.

سلیمانی با بیان اینکه نوسازی و تعویض تجهیزات ترافیکی در دستور کار معاونت حمل و نقل شهرداری اهواز قرار دارد افزود: ۸۰ درصد مابقی تجهیزات طی هفته های آینده تحویل خواهد شد و تا قبل از پایان سال در شبکه معابر مناطق هشتگانه نصب خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک با اشاره درخواست شهروندان مبنی بر اصلاح برخی از سرعتکاه های غیر استاندارد عنوان کرد: خرید و نصب سرعتکاه های لاستیكی به دلیل استاندارد بودن و انعطاف پذیری بیشتر نسبت به سرعتکاه های آسفالتی در برنامه های حوزه حمل و نقل شهرداری اهواز قرار گرفته است كه بزودی در برخی از خیابان های شهر اجرا خواهد شد.

سرهنگ رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز همچنین در حاشیه این بازدید گفت: حسب دستور شهردار اهواز و اهتمام و تاکید معاون حمل و نقل و ترافیک به موضوعات ایمنی امروز خوشبختانه ۲۰ درصد نیاز های ما در زمینه تابلوها و علائم افقی و عمومی و همچنین مواردی که برای ایمنی در معابر نیاز بوده مثل بشکه های ترافیکی و سایر اقلام تهیه شده است.

وی افزود: با ورود و نصب مابقی تجهیزات ترافیکی در سطح شهر اهواز تا پایان سال با وضعیت ایمنی مناسب به استقبال از بهار می رویم.