رضا امینی شهردار اهواز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز که در تاریخ پنجم بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ این شهرداری را تقدیم شورا کرد.

شهردار اهواز در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه رجب گفت: آنچه که بیش از همه شهر اهواز و شهروندان را رنج می دهد پراکندگی مسائل این شهر است .

امینی عنوان کرد: این مسائل تکلیف و وظیفه ما را چند برابر می کند تا با همدلی و وحدت در کنار مردم باشیم .

شهردار اهواز ادامه داد: بسیاری نمی توانند موفقیت شهر اهواز را ببینند و به خاطر اراده و عزمی که در شورا و شهرداری است قطعا شکست، تنها نتیجه ای است که کینه توزان شهر اهواز نصیبشان می گردد .

امینی همچنین گفت از شورای شهر نیز که هراز گاهی تذکراتی می دهند تشکر می کنم .

وی ادامه داد: فشاری که از طرف مردم به اعضای شورای اسلامی وارد می شود نتیجه کارهای کارهای گذشته است و لازم است با همت مضاعف با وحدت و همدلی از شرایط موجود خارج شویم .

شهردار اهواز اظهار کرد: تدوین برنامه ۱۴۰۵ با استفاده از تفکر نخبگان شهر برنامه ریزی گردیده است . این برنامه که از دل شهرداری برگرفته شده است درصد عملیاتی بالایی دارد و از ۱۴۰۰ آبان آغاز گردید .

امینی بیان کرد : این برنامه حاصل بیش از یکصد جلسه تخصصی بوده است و برای اولین بار از دانش همکاران ما در شهرداری اهواز استفاده شده است .

وی ویژگی های این برنامه را نتیجه محوری ، امکان ارزیابی و اشکال یابی سالیانه با قابلیت اصلاح دانست و گفت: در این برنامه بر مشکلات کلیدی شهر از جمله پسماند که دغدغه مردم و شورا می باشد به شکل ویژه پرداخته شده است .

شهردار اهواز ادامه داد: بخش بعدی برنامه در حوزه سرمایه انسانی است که اقدامات خوبی نیز در ۱۶ ماه گذشته صورت گرفته است و در آن شایسته سالاری، تخصص گرایی و سلامت از جمله ارکان اثرگذار می باشند.

امینی افزود: موضوع بعدی بحث شفافیت و انضباط مالی است . و سعی داریم با اجرای سامانه های هوشمند مالی ما به شفافیت برسیم .

شهردار اهواز ارتقاء محله محوری را از موارد برنامه اهواز ۱۴۰۵ نامید و گفت: آنچه سبب رضایت مردم می شود آن است که مردم نتیجه زحمات خود را در محل زندگی خود ببینند.

در ادمه جلسه شهردار اهواز با اشاره به بودجه ۱۴۰۲ بیان کرد: در خصوص این بودجه بیش از ۱۳۵ جلسه و ۱۱۰۰ ساعت کار انجام شده است.

امینی گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری اهواز برای ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان می باشد که از این میزان ۴۸.۶درصد بخش جاری و ۵۱.۴ درصد بخش عمرانی هزینه می گردد.

شهردار اهواز ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته تلاش ما بر این است که نسبت بودجه جاری به عمرانی را تغییر بدهیم .

وی اظهار داشت: اگر برنامه فرادست ۱۴۰۵ هدف ما باشد می توان به خوبی برنامه‌های سالیانه را پیش برد.

امینی افزود: درآمد های زیادی را شهرداری می تواند در بخش عوارض آلایندگی و ارزش افزوده داشته باشد و امیدواریم با همکاری شورا بتوانیم آن را محقق نماییم .

سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این نشست گفت: این دوره شورا و مدیریت شهری الحمدلله اتفاقات و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و قطعا برای رسیدن به انتظارات مردم باید کارهای بیشتری انجام شود.

محمودی ادامه داد: بعد از گذشت ۱۸ ماه از عمر شورا مسیر روشن است و با استقامت این مسیر را طی نماییم .

وی افزود: شعار اهواز ۱۴۰۵ ” اهواز شهر همدلی ” است و امیدواریم با این وحدت بتوانیم این کار ها را رقم بزنیم .

محمودی ادمه داد: در زمینه هوشمند سازی کار های خوبی در سطح شهر صورت گرفته است که می توان مسئله پنجره واحد خدمات شهری اشاره داشت که بسیار مهم و بزرگ است .

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به برنامه هر هفته یک افتتاح بیان کرد: ۴۰۰ میلیارد در ۲۳ هفته هزینه شد و کارهای خوبی به مردم تحویل داده شد.

محمودی افزود: ۱۲۹ اتوبوس برای اهواز خریداری شد که بی نظیر بوده است و همچنین
اتفاقی که در مسئله تسویه حساب بانکی نیز رخ داد یکی از اقدامات بسیار بزرگ بوده که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی گفت: تسهیلاتی که برای خرید خودرو های حمل و نقل عمومی ، انجام یک میلیون متر مکعب آسفالت در ۹ ماه گذشته نیز از جمله کارهایی بوده که در اهواز صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اظهار داشت : البته کارهای بزرگی بر زمین مانده که باید اجرا بشوند و برای افق اهواز ۱۴۰۵ کارهای خوبی در نظر گرفته است که انتظار داریم شهر اهواز با همدلی ، یکپارچگی ، وحدت و انسجام به آن برسد.

وی در پایان گفت: ان شالله شورا نیز در مدت قانونی بودجه ۱۴۰۲پیشنهادی شهرداری را بررسی خواهد کرد.