چهار کشت و صنعت نیشکری در همایش تجلیل از صنایع تولیدی، خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی خوزستان به عنوان واحدهای برتر صنایع غذایی استان معرفی شدند.

در این همایش که پنج‌شنبه (۲۹ دی ماه) در مجموعه فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد، کشت و صنعت‌های حکیم فارابی، دهخدا، دعبل خزاعی و امیرکبیر به عنوان شرکت‌های برتر صنایع غذایی برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این همایش، دکتر مسعود مهدوی نیا معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، حمایت از تولیدکنندگان و تجلیل از صنایع برتر را از اهداف برگزاری این برنامه برشمرد.

خوزستان بیشترین مجموع تولیدات کشاورزی را در کشور داراست و ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌گذار به منظور ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی غذایی دارد.

بر اساس این گزارش، هر ساله واحدهای فعال تولیدکننده مواد و فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی از سوی سازمان غذا و دارو مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و براساس الزامات و معیارهای تدوین شده رتبه‌بندی می‌شوند. ملاک ارزیابی در این ممیزی، رعایت کامل ضوابط فنی و بهداشتی عمومی و تخصصی محصول محور و همچنین استانداردهای ملی و بین المللی در زمینه سیستم‌های مدیریت ایمنی مواد غذایی است.

بر این اساس، شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سالیان متمادی توانسته‌اند عنوان برتر واحدهای نمونه و برتر صنایع غذایی استان خوزستان را از آنِ خود نمایند.

از جمله دستاورد‌های مهم شرکت توسعه نیشکر علاوه بر تولید و تامین ۴۰ درصد شکر کشور و گام برداشتن در مسیر خودکفایی، ایجاد اشتغال و به تبع آن امنیت پایدار در خوزستان است.

تولید بیش از ۳۳ میلیون لیتر الکل طبی در کشور، ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن خمیرمایه، پتانسیل تولید ۱۳۲ هزار متر مکعب ام.دی.اف و بیش از ۵۰ هزار تن خوراک دام، این شرکت را در ردیف شرکت‌های راهبردی قرار داده است.