مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات از پذیرش درخواست سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در فرابورس خبر داد.

جواد وکیلی یکشنبه (دوم بهمن ماه) با اعلام این خبر گفت، این موافقت با شروطی اعم از پذیرش شرکت در بازار دوم فرابورس همراه بود.

به گفته او، درج نماد توسعه نیشکر و عرضه سهام این شرکت پس از تأیید امیدنامه نهایی و انجام اقدامات لازم توسط هیأت پذیرش انجام خواهد گرفت.

پیش از این نیز، همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س)، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پذیرش این شرکت در بازار سرمایه خبر داده و گفته بود که این پذیرش، نویدبخش روزهای خوب برای صنعت نیشکر است.

دکتر عبدعلی ناصری ورود توسعه نیشکر به بازار سرمایه را گامی برای تحوّل و توسعه پیشرفت این شرکت دانسته که در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، برکات زیادی برای این صنعت به همراه دارد.

این، برای اولین بار است که بازار سرمایه، آغوش خود را به روی نیشکر گشوده و با پذیرش آن، سهام نیشکر با محصولات متنوع و پربارش، شگفتی‌ساز تاریخ بورس می‌شود و به بزرگترین عرضه اولیه، بدل خواهد شد.

درکنار دانه‌های شکّرین نیشکر که کام مردم را از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین، شیرین کرده، این صنعت سرسبز، محصولاتی را تولید می‌کند که هر کدام در نوع خود بی‌نظیر است و وزنه‌ای مهم در اقتصاد ایران و منطقه محسوب می‌شود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با مزارعی هوشمند در وسعتِ ۸۴ هزار هکتار و روش‌های نوین در «داشت، کاشت و برداشت»، نام و آوازه‌اش در منطقه به عنوان صنعتی پیشرو، طنین‌انداز شده که از پسماندش، محصولات استراتژیکی نظیر الکل طبی، خمیرمایه، کاغذ، ام.دی.اف، نئوپان، خوراک دام و انواع شکرهای دارویی و طعم‌دار تولید می‌شود و با این حجم از تولید، کام بورس شیرین خواهد شد.

در حال حاضر ۸۰ درصد از سهام این شرکت، متعلق به بانک‌های ملی و صادرات و ۲۰ درصد آن نیز متعلق به وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از دولت است.