شهردار آبادان گفت: هم اکنون ۱۰۰ پاکبان در آبادان در حال خدمات رسانی هستند اما برای خدمات دهی مناسب به ۴۰۰ پاکبان دیگر نیز نیاز داریم.

یاسین کاوه پور در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: بدهی شهرداری آبادان برای پرداخت به طلبکاران دسته‌بندی شده ولی پیمانکاران و طلبکاران هر روز حساب این شهرداری را مسدود می‌کنند.

وی افزود: این شهرداری دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بدهی به تامین اجتماعی دارد که این نشان از بهم ریختگی نظم مالی و اداری در سال های گذشته در شهرداری آبادان دارد.

شهردار آبادان گفت: هم اکنون بیش از دو هزار میلیارد ریال اجرائیه از سوی طلبکاران برای شهرداری ارسال شده که متاسفانه باعث مسدود شدن تمامی حساب های این شهرداری شده است.

کاوه پور طرح‌های عمرانی راکد، انباشت زباله‌ها در سطح شهر و مطالبات کارگران را از جمله مشکلات این شهر اعلام کرد و گفت: سعی کردیم مشکلات را در حوزه‌های مختلف در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به صورت تدریج رفع کنیم.

وی انضباط مالی را تنها راه موفقیت شهرداری آبادان با توجه به شاخص‌های مالی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا یک بازه زمانی برای رسیدن به نظم مالی و اداری در شهرداری آبادان در نظر گرفته شد زیرا ابتدا باید به نظم رسید تا بتوان برای شهر کاری کرد.

کاوه پور بیان کرد: شهرداری آبادان در حال حاضر ماهیانه حدود ۴۵۰ میلیارد ریال برای هزینه های جاری به جز هزینه های عمرانی نیاز دارد تا بتوان مسیر را طی کند که با توجه به درآمدهای شهرداری کار سختی است اما به لطف خدا و با همراهی اعضا شورای شهر تا کنون حقوق پرسنل خدوم شهرداری به تعویق نیفتاده است.

شهردار آبادان ادامه داد: تمام توان ما بر ارائه خدمات شهری مناسب به شهروندان متمرکز است، امیدواریم در دولت سیزدهم که نگاه متفاوتی به آبادان دارد ردیف اعتباری مناسبی برای اجرای طرح های عمرانی در این شهر تعریف شود.

کاوه پور با قدردانی از اعضای شورای شهر آبادان از همراهی جهت ساماندهی پرسنل شهرداری افزود: بعد از حادثه متروپل، بخشی از تشکیلات ستادی شهرداری دچار مشکل شده بود و تعدادی از نیروهای انسانی در محل کار خود حضور نداشتند، در بدو ورودم به شهرداری ساماندهی این نیروها را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا اعضای شورای شهر به رغم فشارهایی که وجود داشت حمایت کردند تا به لحلظ نیروی انسانی به نظم اداری دست یابیم.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۰۰ پاکبان در حال خدمات رسانی هستند این در حالیست که برای خدمات دهی مناسب ۴۰۰ پاکبان دیگر کمبود داریم و به حدود ۲۰۰ نیرو نیز برای حمل زباله نیاز است.

 

شهردار آبادان با اشاره به مشکلات خدمات شهری بخصوص بعد از حادثه متروپل اشاره کرد و گفت: درحوضه خدمات شهر مشکلات عدیده ای وجود داشت که موجب نارضایتی شهروندان شده بود که می توان به انباشت زباله و نخاله ها اشاره کرد، در راستای پاکسازی معابر در چهار ماه گذشته بیش از دو هزار سرویس نخاله جمع آوری شد، ۸۰۰ باکس زباله توسط شهردای خریداری و ۸۰۰ باکس نیز توسط بنیاد مستضعفان به شهرداری اهدا و در نقاط مختلف شهر جانمایی شده است.

وی خدمت به شهروندان آبادانی را افتخار شهرداری عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده بخصوص در حوزه عمران و خدمات شهری در راستای رضایتمندی مردم شریف و نجیب آبادان گام برخواهیم داشت و خدا را شاکرم که فرصتی داده شد که به مردم مظلوم و شهیدپرور آبادان خدمت کنم.

شهردار آبادان تعامل و هماهنگی بین شهردار و اعضای شورای شهر اسلامی را عامل عمران و آبادانی شهر خواند و افزود: زیرسازی و روکش آسفالت بیش از ۷۰ معبر در چهار ماه گذشته در آبادان اجرا شد این در حالیست که به رغم مشکلات فراوان شهر را به یک کارگاه عمرانی تبدیل کردم، همچنین با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم نیز در مناطقی از جمله ذوالفقاری، کوی فرهنگیان، فیه، سلیچ و امیرآباد درحال انجام است و در سال آینده سعی داریم معابر بیشتری در سطح شهر ساماندهی شوند.

وی اظهار کرد: طی تفاهم نامه ای که با سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم داشتیم ۶۰۰ تن قیر از سوی شهرداری برای اجرای پروژه عمرانی در معابر منطقه سلیچ به قرارگاه داده شد، همچنین ۵۰۰ تن قیر نیز طی تفاهم نامه ای برای اجرای روکش آسفالت در ۴۰ متری ذوالفقاری از سوی شهرداری به اداره بنادر و دریانوردی آبادان داده شد و این پروژه به صورت مشارکتی اجرایی گردید.

وی با انتقاد از برخی شایعه سازان در خصوص عدم وجود کیفیت در پروژه های عمرانی آبادان گفت: این پروژه ها با وجود ردیف ملی که دارند پس از پایان مراحل اجرایی آزمایش و تست می شوند که در صورت مشکل صورت وضعیت به پیمانکار ارائه نخواهد شد و شهرداری بر اجرای پروژه با کیفیت مطلوب تاکید دارد.

کاوه پور آسفالت برخی از معابر اصلی شهر را مستهلک شده عنوان کرد و گفت: چاله هایی در معابر شهر ایجاد گشته که شهروندان و خودروهای آنان را دچار مشکل نموده که نیاز سریع به اصلاح داشتند.

وی با اشاره به خریداری ۹ هزار کیسه آسفالت سرد توسط شهرداری آبادان افزود: بر همین اساس عملیات اجرایی آسفالت سرد جهت اصلاح وضعیت موجود و ساماندهی مسیرهای سطح مناطق سه گانه توسط معاونت فنی و عمرانی آغاز و به سرعت در حال انجام است.

کاوه پور بیان کرد: در حوزه عمرانی لکه گیری با آسفالت سرد انجام شد و همچنان نیز ادامه دارد و در مسیر ورودی و خروجی شهر روکش آسفالت انجام شده است.

شهردار آبادان با اشاره به اجرای کفپوش در برخی مناطق این شهر گفت: نصب کفپوش در ذوالفقاری و کوی دریا توسط شهرداری در حال اجراست و قطعا سال آینده نصب کفپوش در دیگر مناطق نیز اجرایی خواهد شد.

کاوه پور با اشاره به خریداری بیش از ۲۰ هزار نهال اظهار داشت: از این تعداد حدود دو هزار نهال به صورت رایگان بین شهروندان توزیع شد و ۱۸ هزار نهال دیگر از نوع گونه های مختلف در سطح شهر در حال کاشت هستند.

کاوه پور افزود: منطقه سلیچ نیز پس از تکمیل طرح فاضلاب به صورت کامل آسفالت می‌شود ضمن اینکه پیاده رو سازی و جدول گذاری در منطقه ذوالفقاری و کوی دریا نیز در حال انجام است.

وی خواستار عمل به مسئولیت‌ اجتماعی از سوی ارگان‌ها و سازمان‌هایی چون پالایشگاه، پتروشمی، ایرانول در آبادان شد و گفت: تا زمانی که سازمان‌ها و شرکت به مسئولیت اجتماعی خود در آبادان عمل نکنند شرایط همینگونه خواهد بود، شهروندان آبادان باید در این راستا مطالبه‌گر باشند.

شهردار آبادان با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ١٤٠٢ به شورای اسلامی شهر گفت: در این لایحه ١٠ هزار میلیارد ریال بودجه برای شهرداری آبادان تعریف و پیش بینی شده است.

کاوه پور عنوان کرد: با توجه به اینکه قانون درآمدهای پایدار مصوب شده و الزام است شهرداری ها بر مبنای این قانون عمل کنند سرفصل ها را بر مبنای دستور العمل های قانون درآمدهای پایدار تدوین و تنظیم کردیم.

وی افزود: یک سری ضعف ها و ابهاماتی در بودجه قبل وجود داشت که سعی کردیم در بودجه ١٤٠٢ آنها را برطرف کنیم تا بتوانیم سال آینده در پروژه های عمرانی قدم موثرتری برداریم و کارهای بیشتری در شهر عملیاتی شود.

شهردار آبادان در پایان نشست خبري گفت: در بودجه پیش بینی شده سال ١٤٠١ حدود ٤٠ درصد برای سهم عمرانی تعریف شده بود ولی در بودجه ١٤٠٢ حدود ٥٢ درصد از سهم بودجه به عمران اختصاص داده شده و سعی کردیم بدهی هایی که از سال های قبل انباشته شده نیز در بودجه آتی تدوین شود تا در سال آینده با چالش کمتری مواجه شویم.