مديريت منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در یکساله ۱۴۰۱ بیش از یک هزار دوره آموزشی برگزار کرد که عملکرد شایانی در ارتقاء  توانمندسازی نیروی انسانی داشته است.

از جمله دستاوردها و نتایج محقق در مديريت منابع انسانی در یکساله ۱۴۰۱ می توان به برگزاری ۱۰۳۳ دوره آموزشی با بیش از ۲۰ هزار و ۴۱۴ نفر فراگیر به میزان ۴۱۴۲۰۰ نفر ساعت در زمینه‌های مدیریت و عمومی، HSE، نفت و گاز، فنی تخصصی و کامپیوتر اشاره کرد.

 طراحی، توسعه و پشتیبانی داشبوردهای مدیریت سرمایه‌های انسانی و فضای اداری با هدف تحلیل، مدل‌سازی، توسعه و پشتیبانی توسط کارشناسان منابع انسانی و همچنین بهبود دید داده‌ها و ارائه تصویری کارآمد از عملکرد سازمان با ایجاد یک نمای تلفیقی از داده‌های سازمان، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در زمان واقعی، تسهیل همکاری و اشتراک‌گذاری اطلاعات بین گروه‌ها و بخش‌های مختلف و ارائه بینش‌های مهم درباره عملکرد سازمان مبتنی بر داده از دیگر اقدامات و دستاوردهای حوزه مدیریت منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.

 طراحی، بهره‌برداری و توسعه سامانه فرایندهای عمومی سرمایه‌های انسانی برای حدود ۱۹ هزار نفر از کارکنان رسمی، مدت معین و مدت موقت، طراحی، توسعه، پشتیبانی نرم‌افزار جامع نیروهای پیمانکاری (پرسنلی، پیمان و حقوق و دستمزد) با جامعه آماری بیش از ۲۰ هزار نفر از کارکنان ارکان ثالث، تبدیل وضعیت استخدامی ۱۵۸۲ نفر از کارکنان مدت موقت مشمول ایثارگری بند “و”، طراحی، توسعه، پشتیبانی نرم‌افزار جامع فرآیندهای داخلی مدیریت منابع انسانی از دیگر دستاوردهای یکساله این مجموعه اثرگذار در سطح شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.

این مجموعه همچنین توانست برای اولین بار در سطح وزارت نفت نسبت به یکپارچه‌سازی و مکانیزاسیون فرایند استخدام ۴۱۷۴ نفر از کارکنان متقاضی ایثارگری بند “د”، به همراه ایجاد فضای کاربری برای کلیه متقاضیان جهت پیگیری و اطلاع‌رسانی لحظه‌ای از وضعیت فرایند استخدام اقدام کند. به‌کارگیری رویکرد نوین مدیریت و دستیابی به اهداف بر اساس نتایج کلیدی در مدیریت منابع انسانی (OKR): با هدف فراهم نمودن چارچوب چابک رهبری و مدیریت اهداف، ابزار اجرای استراتژی هدایت کار متمرکز بر نتیجه و مبتنی بر داده و تمرکز و پایبندی به اولویت‌های سازمان و حوزه مدیریت منابع انسانی از دیگر دستاوردهایی است که می توان به آن اشاره کرد.

 برنامه‌ریزی و اجرای بسته‌های آموزشی جدید در حوزه امنیت سایبری و ارتقای پایدار سیستم‌های کنترل و اتوماسیون صنعتی، کارگاه‌های آموزش‌های تخصصی دریایی (HUET-SST-BOSIET)، کار در ارتفاع و عملیات آتش‌نشانی پیشرفته، مدیریت انسجام خطوط لوله PIMS، استقرار نظام مدیریت آزمایشگاهی ISO/17025، طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید و برنامه‌ریزی و اجرای بیش از ۲۵۰ دوره جهت کارکنان قرارداد مدت موقت و ارکان ثالث از دیگر اقدامات انجام شده در یکساله ۱۴۰۱ است.

این مجموعه در بخش ورزش همگانی، مسابقات ورزشی در داخل و خارج وزارت نفت شامل ۳۶۴ تیم ورزشی در قالب ۵۳۰۵ شرکت‌کننده برگزار کرده است همچنین۷۰ تیم شرکت‌کننده در مسابقات موفق به کسب ۳۶ عنوان تیمی استانی و کشوری شدند. برگزاری برنامه‌های فرهنگی ورزشی- مناسبتی ورزش‌های بومی و محلی با ۱۰۰۰ نفر شرکت‌کننده، کوه‌پیمایی به‌صورت پیاده‌روی و کوهنوردی با ۱۵۰۰ نفر شرکت‌کننده و تمرینات ورزشی مستمر و ورزش مدارس در ۳۲ رشته با ۱۷۰۰۰ نفر شرکت‌کننده از دیگر اقدامات در حوزه ورزش همگانی است.