امین ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به تولید رو به رشد شرکت فولاد خوزستان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه امسال افزود: درآمد فروش محصولات شرکت فولاد خوزستان در ۲ ماه سال جاری به ۱۳۱هزار و ۱۷۰میلیارد ریال رسیده که رشد ۹۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی گفت:درآمد فروش محصولات این شرکت در اردیبهشت امسال نیز به ۸۴هزار و ۳۳۰میلیارد ریال رسیده که بعد از درآمد فروش ۸۴هزار و ۷۳۰میلیارد ریالی در اسفند ۱۴۰۰، بالاترین درآمد فروش ماهانه در تاریخ این شرکت بوده است.

ابراهیمی اظهار کرد: درآمد فروش فولاد خوزستان در اردیبهشت امسال، ۱۱۰ درصد بیش از ماه مشابه سال قبل بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه تناژ فروش فولاد میانی (بیلت، بلوم و اسلب) فولاد خوزستان در بازارهای داخلی و خارجی در ۲ ماه امسال ، حدود ۶۴۴ هزار تن بوده که رشد ۴۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی گفت: شاخص تأمین نیاز بازار داخلی توسط شرکت فولاد خوزستان، یعنی تزریق شمش و اسلب به بازار داخلی، در ۲ ماهه نخست امسال بیش از ۳۸۳ هزار تُن بوده که رشد قابل توجه ۶۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

ابراهیمی افزود: تناژ فروش فولاد میانی فولاد خوزستان در اردیبهشت امسال به بیش از ۴۱۱ هزار تُن رسیده که رشد ۵۹ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

به گفته وی در صورتی که میزان تولید فولاد در شرکت فولاد خوزستان به ۱۳.۶میلیون تُن در افق ۱۴۱۰ برسد سهم تولید فولاد این شرکت در کشوربه ۲۵درصد خواهد رسید.

شرکت فولاد خوزستان با تولید سالانه ۳.۵میلیون تُن دومین تولیدکننده بزرگ فولاد کشور پس از ذوب آهن اصفهان محسوب می‌شود.

شرکت های فولادی اُکسین ، گروه ملی فولاد ایران و کاویان از دیگر تولیدکنندگان عمده فولادی در خوزستان هستند.