قدرت اله طمیمیان رئیس این شورا با اشاره به اینکه برگزاری باشکوه، مستمر و منظم جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر یکی از اهداف مهم فرهنگی منطقه است، افزود: جشنواره فتح یکی از مهم ترین رخدادهای هنری منطقه آزاد اروند و ارج نهادن به ارزش های والای هشت سال دفاع مقدس و شکوه پیروزی فتح خرمشهر؛ موجب شکرگذاری به درگاه خداوند متعال و قدردانی از تمامی دست اندرکاران گذشته و حال این فعالیت ارزشمند در حوزه تئاتر اروند است.

وی تشکیل این شورا را با هدف اعتلای فرهنگ دفاع مقدس و توسعه هنر تئاتر دانست و خاطرنشان کرد: نظر به برنامه ریزی مطلوب در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر و رشد و توسعه هنر تئاتر و با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند افراد در نظر گرفته شده بعنوان اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر فتح معرفی شدند.

شایان ذکر است؛ قدرت اله طمیمیان، رضا مردانی، حمید بحرینی، محمد حیدری، منصور علوانی، احمد مسافری حسین ذوالفقاری و عبداله حلیات، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد منصوب شدند.

با توجه به شرایط جاری وعدم برگزاری مسابقه تئاتر صحنه ای و مسابقه تئاتر میدانی و خیابانی جشنواره در دو بخش و در سال ۹۹ برگزار می گردد .
الف – مسابقه نمایشنامه نویسی ( این بخش در گستره ملی برگزار می گردد)
ب- حمایت از تولید تئاتر در منطقه آزاد اروند ( این بخش صرفا با حضور گروه های منطقه آزاد اروند برگزار می گردد).