اتاق‌های بخش عفونی را یکی پس از دیگری طی می‌کنم که می‌بینم یک بیمار خواب، یکی ماسک اکسیژن بر دهان گذاشته، یکی به دستگاه ونتیلاتور متصل شده، دکتر مشغول تجویز دارو برای بیماران ترخیصی است، ایستگاه پرستاری هم در جنب و جوش رسیدگی به بیماران و پاسخگویی به همراه برخی از بیماران قرار دارد.

و اما در اتاق هفتم این بخش شاهد حضور یکی از خبرنگاران استان بودیم؛ علیرضا عبدالله نژاد که وارد ۴۷ سالگی شده از اینکه بهار باید در بیمارستان باشد، خیلی خوشحال نیست و می‌گوید: باید بیش از این قدر سلامتی را می‌دانستم که حالا اینجا نباشم.
وی اعتقاد دارد که به واسطه شغل ناچار به پوشش جلسات خبری بوده و ارتباط با دیگران حاصل شده است؛ شاید از طریق شغل خود به این بیماری دچار شدم ولی باز هم اگر پروتکل‌ها را بیشتر رعایت می‌کردم، شاید مبتلا نمی‌شدم.

حدوداً ۴۰ درصد ریه‌اش درگیر شده و رسیدگی‌ها را عالی می‌داند و از کادر بهداشت و درمان برای حضور مستمر آنها تشکر کرد؛ و حدوداً سه روزی است که در این بیمارستان بستری شده و ناراحت است از اینکه به جای حضور در کنار خانواده باید در بیمارستان باشد.

عبدالله نژاد می‌گوید: هرچند که مردم سال خیلی سختی را پشت سر گذاشته‌اند که البته با مشقت بسیاری در کسب و کارها همراه بودند ولی امیدوارم که امسال سال تولید و سرشار از شادکامی برای همه باشد.

وی در آخر یادآور می‌شود: ضمن تبریک سال نو به همکاران و هموطنان از تمامی آنها درخواست دارم که در کاهش دید و بازدیدها رعایت و کمتر دورهمی برگزار کنند؛ همچنین وقتی شبکه‌های اجتماعی فرصت را فراهم کرده است، پس با برقراری ارتباط تصویری از حضور در مهمانی‌ها پرهیز کنند تا کارشان مثل ما به بیمارستان کشیده نشود و در ایام نوروز دور از خانه و خانواده نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عید نوروز در ایران همواره با نو شدن طبیعت و مهمانی‌های دورهمی عیدانه آغاز و با تفریح و سیزده به در به پایان می‌رسید؛ از ابتدای شیوع ویروس کرونا شاید عدد مرگ‌ومیر ناشی از ابتلای مردم به این ویروس نهایتاً دو هزار نفر بود ولی حالا این رقم به افزون بر ۶۰ هزار نفر رسیده است.
ایرانی‌ها برای غم و شادی همیشه کنار هم حضور داشتند ولی خاک‌سپاری و کوچ ابدی افراد فوت شده بدون برگزاری مراسم تراژدی ترین بخش این سریال است؛ هرچند که ویروس جهش یافته انگلیسی در خوزستان جولان می‌دهد ولی هنوز هم افرادی هستند که با سهل‌انگاری راهی بازار و یا سفر شده‌اند.
امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامتی خود از این دوره سخت نیز با صحت و تندرستی عبور کنند.