به گزارش راه بهارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در پایان نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا توضیح داد: در این جلسه آخرین وضعیت شهرها و عملکرد ستاد و قرارگاه نظارتی و قرارگاه غربالگری محله به محله شهید سلیمانی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: روند بیماری در استان در مجموع کاهشی است اما شرایط برخی شهرها متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تغییر کرد و تعداد شهرهای قرمز از ۸ شهر به ۱۱ شهر رسید و دو تا سه شهرستانی که مراسم پر جمعیت در آنها برگزار شد به وضعیت قرمز تغییر یافت.

سلیمانی بیان کرد: بانیان مراسم عزا و جشن بدانند عامل گرفتاری و عذاب مردم شده اند. فرمانداران نیز بدانند اگر سهل انگاری کنند دچار چنین حالتی شده و سیر بیماری از کنترل خارج میشود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: تلاش کردیم خرمشهر از نارنجی به زرد تبدیل شود اما به دلیل برگزاری مراسم پرجمعیت دوباره قرمز شد.

سلیمانی عنوان کرد: کسانی که پروتکل ها را رعایت نمیکنند و چنین مراسماتی برگزار میکنند به شکل غیر مستقیم عامل انتشار ویروس و مرگ هستند و باید محاکمه شوند و با آنها برخورد شود.

رئیس شورای تامین استان ادامه داد: از اعضای شورای تامین شهرستان ها نیز میخواهم اسلحه هایی که در این مراسم مورد استفاده قرار میگیرد سریعا توقیف شود و سلاح هایی که دارای مجوز هستند مجوزشان ابطال شود  و موارد غیرمجاز هم مطابق قانون پیگیری و برخورد شود.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: اگر مردم بیشتر رعایت کنند امیدوارم بزودی از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شویم.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مراسم مربوط به نیمه شعبان و همچنین سیزده بدر برگزار نمیشود و امیدوارم مردم در این خصوص همراهی داشته باشند.