سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: علی رغم محدودیت های اعمال شده هزار مگاواتی، رکورد مصرف برق در اولین روز تابستان ۱۴۰۰ در خوزستان شکسته شد.
به گزارش کاوش اخبار، کیومرث زمانی بیان کرد: در یکم تیرماه جاری به دلیل افزایش دما تا بیش از ۵۱ درجه در اغلب شهرهای خوزستان، مصرف برق به شدت افزایش پیدا کرد و نیاز مصرف به هشت هزار و ۸۸۸ مگاوات رسید.
وی افزود: در این راستا برای مدیریت مصرف برق، هزار مگاوات محدودیت به بخش صنایع، ادارات، پمپ های آب کشاورزی و مصارف غیر ضرور داده شد و عدد هفت هزار و ۸۸۸ مگاوات در مصرف برق به ثبت رسید که بیشترین رکورد مصرف در سال جاری است.
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور ادامه داد: به منظور تامین برق مطمئن و پایدار در این روز نیروگاه های برق آبی استان با تمام ظرفیت در مدار قرار گرفته و به تولید برق در ساعت های پیک و غیر پیک پرداخته اند.
زمانی اضافه کرد: در صورت ادامه این روند و از دست دادن ذخایر ناچیز باقیمانده منابع برق آبی، امکان ناپایداری شبکه از نیمه دوم تیرماه دور از انتظار نیست.
وی تاکید کرد: از مشترکین بخش خانگی که ۸۲ درصد توان شبکه خوزستان را مصرف می نمایند درخواست می شود با رعایت شعار ” کولر اضافه خاموش” به پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی های گسترده یاری رسانند.