به گزارش راه بهارستان، فرهاد ابول نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در شبانه روز گذشته هفت هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند، اظهار داشت: پیش از این بیشترین آمار مراجعه به بیمارستان های استان در یک شبانه روز، هفت هزار و ۲۰۰ نفر و بیشترین میزان بستری ۴۲۲ نفر بود که در شبانه روز گذشته ۴۳۱ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند.

وی افزود: طبق آماری که روز شنبه اعلام شد موارد ابتلا به بیماری و بستری ها نسبت به هفته قبل آن ۷۰ و ۶۰ درصد افزایش یافته همچنین موارد فوت در خوزستان ۷۷ درصد بیشتر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: رعایت نکات بهداشتی در جامعه کمتر شده و عادی انگاری رواج پیدا کرده است لذا از مردم درخواست داریم دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: شرایط شلوغ شهر و بازگشایی همه جانبه، بیمارستان ها را مملو از بیمار کرده و کار مستمر در مراکز درمانی، توان کادر درمانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

ابول نژادیان گفت: از هم استانی ها در خواست می شود برای اینکه ۲ هفته بعد کارشان به بیمارستان کشیده نشود با ما همکاری کنند و تنها به مدت ۲ هفته به جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند همچنین خریدهای غیرضرور را به زمان دیگری موکول کنند.

منبع  باشگاه خبرنگاران جوان