رئیس دادگستری خوزستان خواستار توجه ویژه دولت سیزدهم به مشکلات مردم استان شد و تاکیدکرد: دولت جدید برای رفع مشکلات و خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم شهید پرور و ولایی خوزستان نسبت به گذشته، فعالیت های جهادی تر و ملموس تری انجام دهد.
به گزارش راه بهارستان، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در نشست شورای تامین شهرستان های هویزه و دشت آزادگان که با حضور معاونین قضایی دادگستری استان برگزار شد، گفت: کاهش آب پشت سدها، بارندگی کم و برخی عوامل دیگر موجب ایجاد تنش آبی در استان و اعتراض مردم شد که خواسته بحقی بود.
وی افزود: برای پیگیری رفع مشکلات و کمبود آب در مناطق شهرستان های هویزه و دشت آزادگان، دادگستری استان از همان ابتدای تنش آبی، کارگروهی تشکیل داد و هئیتی را برای بررسی مشکلات بوجود آمده به این مناطق اعزام کرد. همچنین رؤسای دادگستری ها و دادستان های این دو شهرستان با جدیت موضوعات را پیگیری و مستمراً گزارشات را به این دادگستری اعلام می کردند و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: باید اعتبارات لازم و کافی برای این مناطق جهت محرومیت زدایی و رفع تنش آبی تخصیص داده شود و مسئولان این شهرستان ها با جدیت پیگیر تحقق اعتبارات باشند.
وی اظهار داشت: عمده مشکلات مردم این مناطق آب است و آنان از احشام و دام امرار معاش می کنند و کمبود آب باعث شد که دام ها و احشام آنان تلف شود. لذا باید در اسرع وقت نسبت به رفع کمبود آب کارهای صورت بگیرد و همچنین اداره آبفا هم باید فعالیت های خود را در این مناطق بیشتر کند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی گفت: در بازدید هایی که داشتیم تعدادی زیادی از دامداران این مناطق از نحوه توزیع نهاده های دامی و علوفه گله مند بودند و فرمانداران باید بر نحوه توزیع آنها نظارت دقیق و کافی داشته باشند و گله های بحق این دامداران عزیز را رفع کنند.
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: مرزنشینان بهترین و سالمترین مردم هستند و همیشه پای آرمان های انقلاب ایستادگی کردند و حضور فعالی در تمامی عرصه های ملی و سیاسی مانند انتخابات داشتند که همه باید قدردان آنان باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی با اشاره به خدمت رسانی گروه های جهادی، سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی به مردم این مناطق، گفت: انصافاً گروه های جهادی، سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در قضیه رفع کمبود آب مناطق محروم و دور دست فعالیت بسیار خوبی داشتند و در اکثر مناطقی که دچار مشکل آب بودند به مردم کمک رسانی می کردند.
در این نشست مسئولین قضایی و اجرایی شهرستان های هویزه و دشت آزادگان، گزارشی از نحوه پیگیرهای بعمل آمده در خصوص رفع مشکلات آبی ارائه و خواستار توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی نسبت به رفع مشکلات آب، کشاورزی، اشتغال و سایر موارد این شهرستان ها شدند.

منبع روابط عمومی دادگستری خوزستان