به گزارش راه بهارستان، مهدی احمدی مقدم معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مجوز راه‌اندازی پارک فناوری سلامت در دانشگاه از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت شده است و عملیات اجرایی آن تا پایان ماه به پایان می‌رسد.

او در ادامه بیان داشت: امیدواریم بستری برای فعالیت و ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناوران به علوم پزشکی باشد تا بتوانند با به کارگیری فناوری روز، نیاز حوزه پزشکی را رفع کنند.

احمدی مقدم افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی با شیوع کرونا در فشار مضاعفی قرار گرفتند و با توجه به خدماتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌دهند، نیاز بود که تلاش بیشتری شود تا دانشگاه‌ها بتوانند وظایف خود را در بخش‌های آموزش، پژوهش، پیشگیری و درمان انجام دهند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در حوزه پژوهش به همت اعضای هیات علمی و دانشجویان موفقیت‌هایی کسب کردیم، کما اینکه در گزارشی که در دو ماه گذشته اعلام شد چهار نفر از اعضای هیات علمی در بین دانشمندان پر استناد جهان قرار گرفتند و رشد خوبی نسبت به دانشگاه‌های دیگر داشتیم که نشان‌دهنده تلاش‌های زیاد است.

این مقام مسئول ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا بخشی از تحقیقات ما به سمت و سوی کرونا سوق داده شد. اضافه کردن درمان سرپایی با داروی رمدسیویر یکی از طرح‌ها و درمان‌هایی بود که دانشگاه اهواز بنیان گذاری کرد و باعث شد در پیک قبلی از فشار مضاعف بر کادر درمان بکاهد.

او گفت: این طرح موفقیت آمیز بود و مورد تقدیر رئیس جمهور و وزیر قرار گرفت و امیدواریم به سایر استان‌ها نیز تعمیم پیدا کند و در حوزه فناوری، عملیات اجرایی پارک فناوری سلامت تا پایان ماه به پایان می‌رسد، مجوز آن از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت شده است و امیدواریم بستری برای فعالیت و ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناوران به علوم پزشکی باشد تا بتوانند با به کارگیری فناوری روز، نیاز حوزه پزشکی را رفع کنند.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان