به گزارش راه بهارستان،عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: طرح ۵۵۰ هز ار هکتاری موسوم به طرح کشاورزی مقام معظم رهبری یکی از طرح های مهمی است که دولت آینده در صورت توجه به آن می‌تواند، امنیت غذایی کشور را فراهم سازد.

علیرضا شافعی‌نیا  اظهار داشت: استان خوزستان با داشتن رودهای دائمی و زمین حاصلخیز قطب کشاورزی ایران است که می تواند امنیت غذایی منطقه غرب آسیا را به تنهایی تامین کند.

وی افزود: امنیت غذایی یکی از پارامترهای مهم در استقلال هر کشوری است و اگر کشاورزی به سمت افزایش بهره وری سوق داده شود، بسیاری از این مشکلاتی که نظام استکبار با تحریم محصولات و فراورده های کشاورزی ایجاد می‌کند، خنثی می‌شود.

استاد دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: غلبه نگاه نفتی و صنعتی سبب شده ظرفیت عظیم کشاورزی خوزستان بالفعل نشده و زمینه تولید و تامین امنیت غذایی شکوفا نشود.

وی ادامه داد: کشاورزی باید ظرفیت و دغدغه اصلی مسئولان کشوری و استانی شود. کشاورزی خوزستان در طی سالها به دلیل سوء مدیریت و نداشتن مدیریت جهادی و انقلابی، دچار فرصت سوزی شده و دچار رخوت و بن بست شده است.

شافعی نیا ادامه داد: کشاورزی خوزستان امروز در بدترین شکل ممکن قرار دارد، از لحاظ شاخص مکانیزاسیون، ترویج،  شاخص‌های کشاورزی پایدار نمره قابل قبولی ندارد. وزیر پیشنهادی آیت الله رئیسی باید برای خروج کشاورزی استان از بن بست برنامه عملیاتی و علمی داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری یکی از ابرطرح‌های مهم کشاورزی کشور است که توسعه این طرح و داشتن برنامه و الگوی کشت مناسب برای این طرح می‌تواند استان خوزستان را جز کشاورزی‌های برتر منطقه تبدیل کند.

منبع خوزنیوز